Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
05-04-07, 13:32 #11
Jeg får alltid tilsendt resultatet på de ca 40 blodprøvene jeg tar hver gang jeg er til kontroll hos Oftebro. Grunnen til at jeg ikke vet verdiene etter at jeg begynte med medisin er at det er så nylig at jeg har ikke fått tatt slike prøver enda.
Bra det du sier om NTF. Kanskje de ikke er så håpløse som de gir uttrykk for likevel
-
05-04-07, 14:15 #12
Jeg var noe involvert i noe opprøsking ang Armour Thyroid der, og de har nå kommet med en erklæring/kommentar ang. temaet i siste nummer, og tatt inn Omdal i Faglig råd bl. a. pga dette.
Jeg vet noe mer om historien ang. hvorfor det ikke er et forum på sidene, og det har blant annet med Oftebro å gjøre. De visste det ville komme hatske utfall fra folk som er tilhengerne hans. Postingene på vg-forumet noen måneder siden bekreftet jo dette.
(dette går flere år tilbake og jeg varinvolvert i en del epostutveksling ang. starte forum og om forbundet vile ha det på sine sider)
Her kan jeg snakke som privatperson og det passer meg egentlig bra. Takk til sonja for å gjøre det mulig.
-
05-04-07, 14:34 #13
Ja, heilt enig. Det er et supert forum dette, og for meg er det heilt tilstrekkelig. Så den eneste grunnen til jeg ønsker å bli medlem i ei forening er å påvirke utad. Men ei forening som ikke vil noe og som er redd for dialog er det jo ikke så mye hjelp i.
Er de virkelig redd for Oftebro sine tillhengere? Er det ikke en viss sensur på slike forum da? Det burde jo gå an å ha en dialog selv om man er sterkt uenig om ting. Hvis disse skumle Oftebro tilhengerne er så engasjerte hvorfor er de heilt fraværende her på dette forumet da?
Vg forumet har jeg ikke hørt om. Er det et forum spesielt for stoffskiftediskusjoner?
-
05-04-07, 20:59 #14
Det er en helsefolder på vg blant alle andre temaene. hvis vi skal nå ut, bør vi poste der noen ganger.
Det er flere som har vært hos oftebro i foreningen, har møtt noen selv, så det er ikke noe vanntett skille slik jeg har opfattet det.
Men det å diskutere hvordan man skal angripe det enorme temaet å forbedre behandlingen og diagnostiseringen vår, bør jo ikke koke ned til om man er en tilhenger av oftebro eller Aker ......
Forbundet vil altså fortsette den positive dialogen de har med de mest progressive spesialistene vi har her i Norge.
Jeg har sågar postet linken til Haug sin artikkel på det am. forumet til noen i kanada, det er både en link til sammenfatningen i pubmed og den linken til artikkelen i legetidsskriftet, og de synes våre leger er flinke og fantastiske. De der over blir holdt av legene sine akkurat såvidt innefor øvre grense av referansområdet, og t3 er det ofte ikke snakk om. haug sin artikkel er ganske bra på den måten. (Det er en engelsk sammenfatning på pubmed og i legetidsskriftet)
Vi her er priviligert som kan samarbeide med det endokrine miljøet. Mary Shomon angriper dem, men det er typisk amerikansk, å sette noe på spissen. (hun er dog mer nyansert, det er fire endokrinologselskaper over der og den ene er for en lavere granse på 2,5 samt å ta i betraktinig helheten av pasientens symptomer)
Vi her er også spesielle, siden vi bruker veldig mye liothyronion, kombinasjonsbehandling. Det ville være topp om en endokrinolog ville stå fram og skrive en artikkel om bruken av liothyronin.
Det var også en pasient som har skrevet om nettopp liothyronin i legetidsskriftet og Thyra, hun har meldt seg in her. Jeg fikk spørsmål helt fra tyskalnd om saken.
Jeg synes det er helt topp at foreningen kan samarbeide med topp-endokrinologene her, siden det kan komme en del positivt ut av det .
Vi har ikke fullt av osteopater her som vi bare kan gå til.
En anen mulighet er Dr. Hertoghe, Thierry og Therese utdanner leger i hormonterapi, men ingen lege her i skandinavia har fullført denne utdanningen og det tar et år å få time hos Thierry og Therese.
Hertoghes kjørere sitt eget løp og er ikke forbundet med neo endokrinologselskap. De har opprettet sitt eget selskap.
Oftebro vet jeg ikke om er med i noe.
Det er flyttet en masse leger fra england til Australia, de har gått på noen harmonkurs der og begynt med noe alternativt eller naturopatisk eller noe. I england er det også en dr. Myhill som er noe i duren Balderklinikken.
Men vi har ikke så mange valg her i det virkelige liv, vi har fastlegene våre og endokrinologer tar seg mest av sukkersyke og graves og addison og sånt.
Lignende tråder
-
Hei! Ny på medisiner!
Av Orca i forumet PresentasjonerSvar: 10Siste melding: 11-10-10, 21:49 -
Medisiner og tannhelse
Av enja i forumet Lavt stoffskifte og amalgam («kvikksølvplomber»)Svar: 3Siste melding: 10-03-10, 22:31 -
Tras på 1; I grenseland? Eller negativ?
Av Marina73 i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 3Siste melding: 01-06-08, 08:39 -
Farlige medisiner
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 21Siste melding: 03-07-07, 04:51 -
Hva betyr det at anti tpo er negativ?
Av wensiesv i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 10-10-05, 11:46
Svar med sitat

Bokmerker