Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
05-04-07, 09:48 #12
Det er nok noe i det at vi her i Norge ikke lengre stoler så blindt på det legene forteller oss, slik at vi pasientene nå stadig oftere tør å si rett ut hva vi mener om legestanden. Og jo flere vi blir, jo bedre. Legene trenger å bryne seg på oss og forstå at de ikke er enerådende på sitt område lengre. Hadde mange leger møtt seg selv fra pasientsiden, tror jeg de hadde fått sjokk over sin egen opptreden!
Men all forandring er avhengig av at noen gir det første sparket for at ballen skal rulle. Det går kanskje trådt i begynnelsen og ballen ruller kanskje ikke helt i den retning man skulle ønske, men det viktigste er å sette den i gang. Så får man heller justere retningen underveis.
Folk trenger opplysning om sin egen sykdom, og siden det er så mange som aldri blir friskere på tradisjonell medisin men må slite med symptomer på hypothyreose resten av livet og kanskje uføretrygdes, må man forsøke å få inn alternativer. Selv om vi har langt igjen her i Norge når det gjelder å få Armour som tilbud til alle dem som ikke blir friske på Levaxin, er vi et godt stykke på vei på å få det til. Mye av det er takket være fora som dette. Vi skal ikke bare godta alt legene kommer med. For hvis en annen medisin enn den vanlige kanskje fungerer bedre og får folk friskere og kanskje ut i jobb, så er vel det det viktigste?
Jeg har litt vanskelig for å tro at dere dansker ikke skal klare å drive et slikt webforum selv. Det er bare om å gjøre å ikke gi opp når man går på en smell og ha tro på at det finnes mennesker som virkelig vil være med å gjøre forumet til et ålreit sted. Streng moderering kan være nødvendig en tid for å få det til. Men klarer man det, vil selvjustisen etterhvert råde i forumet og modereringsjobben blir enklere.
Selvfølgelig krever det krefter, og det er jo som kjent noe vi med våre sykdommer ikke alltid har så masse av...
Men om man kan få med seg flere til moderatorjobben, så burde det ikke bli så mye jobb på hver enkelt. Selv har jeg vært heldig, jeg har vært relativt frisk sammenlignet med mange andre med hypothyreose, selv om jeg hatt mine perioder jeg også hvor bare det å gå ut for å hente posten har vært en kjempeutfordring på linje med New York Marathon...Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
En Hashi's fra Danmark
Av bellebellen i forumet PresentasjonerSvar: 21Siste melding: 26-01-11, 15:43 -
Hejsa her fra danmark
Av lilli i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 15-09-08, 22:42 -
Endnu en ny fra Danmark
Av Giaro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 25Siste melding: 01-08-08, 16:03 -
en ny fra Danmark
Av 78lykke i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 12-10-07, 19:40

Svar med sitat
Bokmerker