Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: armen dovner
Hybrid View
-
31-03-07, 11:44 #1
Skjønner. Føler du også at armen blir lammet?
Ja, strekk og dra. Lange, rolige tak med litt vekt på - og man holder igjen på "tilbakeveien", ikke slippe brått. Men også litt styrketrening. Når jeg bare gjorde styrketrening, så ble problemet verre. Føltes vel som om muskelen trakk seg sammen, men ikke slapp taket igjen. Og i flere år så har det føles som om musklene i armene bare "dirrer" av smerte. Så det er liksom noe som ikke slipper taket. Vet ikke om jeg klarer å beskrive det godt nok, men det da uansett "dra og slipp" - øvelsene som får ting og tang til å "slippe taket", og det kan godt være at det da bare handler om å få blodgjennomstrømning på de plassene hvor det ikke blir dette av seg selv. Så har man tilgang til en velvillig person som kan massere armene litt, så kan det godt være at dette også vil hjelpe en god del.
Og til alle som merker noe slikt så må jeg bare anbefale at dere begynner å få gjort noe med det så fort som mulig, for jeg tror at alle ting blir vanskeligere å få gjort noe med, jo mer det får "satt seg" - altså da blir ting kroniske. Husk f.eks. å alltid strekke ut armmuskler og nakkemuskler etter trening (evt når man er varm i kroppen etter en dusj eller en gåtur). Men altså - det er håp ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Hender som dovner bort
Av Laila K i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-10-07, 19:10

Svar med sitat
Bokmerker