Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
30-03-07, 22:42 #15
Takk, nora ;)
Ble oppringt av legen i dag. Han sier at jeg nå er hyper. FT4 på 20. Men jeg føler meg ikke hyper. Han vil jeg skal gå ned på dose. Har vel tatt 150 Lev i ca fire uker. Kan FT4 hoppe litt opp og ned før det stabiliserer seg - som TSH, hvis jeg har forstått det riktig?
Diskuterte litt frem og tilbake med han. Sa at kanskje optimal dose for meg da er 137,5 µg Levaxin. Men jeg har bare 50 og 100. Ã… dele en 50 i 4 er ikke lett, heller ikke med tablett-deler, har forsøkt. Legen synes å dele tabletter i det hele tatt, var noe tull. Han synes jeg skulle ta 100 mikrogram to dager i uka. Det blir ikke aktuelt, for store variasjoner i døgndosen da. Så jeg velger:
125 mikrogram 4 dager i uka og 150 i 3 dager. 125 tirsdag, torsdag, lørdag og søndag - tror jeg. (Tar 100 mikrogram når jeg står opp jeg, og resten på kvelden.)
Stoffskifteprøvene var altså:
FT4: 20 (10 - 19)
FT3: 4,8 (3,0 - 5,7)
TSH: 0,17 (0,30 - 4)
Anti-TPO: 669 (<=60)
Han sa at han synes at FT4 burde ligge på 17-18. Det er mulig det...
Han var veldig opptatt av den lave TSH igjen. selv om den faktisk har gått opp fra 0,12 sist. Jeg argumenteret igjen med TRAS og "mange har det best i øvre del av ref. omr. og da går TSH ned". Men jeg følger planen jeg skrev over. Sikkert best uansett å gå veldig forsiktig fram når det gjelder meg. Kan jo alltids øke litt til senere om det skulle vise seg at dette heller ikke er nok.
FT3 er den samme som sist, og der er jo riktig siden jeg fremdeles går på 10 Lio. Endelig noe som det ser ut til å være system i.
Anti-TPO har gått enda litt ned. Det må være ferskvannsalgene, selv om legen min påstår at økt dose Levaxin ofte senker antistoffene.
Mykoplasmaprøven på luftveiene var kommet: Har jeg ikke. Og så har han visst testet meg for Clamydia samtidig - det har jeg heller ikke. Hurra for alt jeg IKKE har!
21-hydroxylase-antistoff og hva annet han krysset av for på samme prøveskjemaet, er ikke kommet enda.
Så ble vi enige om å ta nye stoffskifteprøver om ca fire uker til, siden jeg var litt "høy" på prøven. Det blir da slutten av april..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Munnen, tenner, bakterier, kavitasjon, løsninger
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 24Siste melding: 22-11-18, 23:03 -
Dagens lille slanketips
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 76Siste melding: 29-03-08, 01:06

Svar med sitat
Bokmerker