Side 5 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 227
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Lissa, hvordan går det? Hva skjedde?
    jeg fikk rett og slett beskjed om at jeg ikke var ønsket lenger og fikk beskjed om at jeg skulle ta mine 3 mnd oppsigelsestid og slutte...

det er nå engang sånn at når man studerer har man INGEN rettigheter :evil:
    jeg jobbet som avløser ved siden av at jeg tok opp artium de 2 årene etter jeg fikk denne forbanna sykdommen... jeg ble dårligere og dårligere og Thyroxin-natrium tabletten jeg fikk hjalp ikke noe, den stoppet utviklingen, men jeg ble ikke bedre :(

resultatet var at jeg forsov meg, både til morgen og kveldskiftet ( ikke sånn voldsommt, men jeg var stadig vekk litt sen...) jeg var også fryktelig sliten og det var sikkert ganger jeg sopte fjøset for dårlig fordi jeg ikke klarte å løfte kosten :(

som sagt så studerte jeg (vgs) og fikk beskjed av trygdekontoret at jeg måtte velge mellom å fortsette å jobbe eller slutte. jeg kunne jo søke om attføring....

attføring gir 60% av inntekt og for meg som tjente 7000,- i mnd ville familien min gått konk. jeg måtte velge mellom å jobbe eller gå på skole og valgte skolen og helsa. jobben mestret jeg ikke i det hele tatt og sykemeldt fra den fikk jeg ikke lov å være, da måtte jeg kuttet studiene...

det er forferdelig urettferdig, for om man har 2 betalte jobber kan man godt være sykemeldt fra den ene og fortsette i den andre...

dette er ovwer 5 år siden og jeg har ikke hatt jobb i mellomtiden, skjønner ikke hvordan jeg skal tørre å ut i jobb igjen, men det må jeg, og snart.... bør få meg en jobb nå til sommeren, men jeg er livredd.

livredd for å spørre om jobb (det har jeg aldri gjort før)
    livredd for at jeg ikke skal mestre jobben
    livredd for å møte min forrige arbeidsgiver på min nye jobb...

er i det hele tatt redd for dette og det kan jeg nok skylde på måten den forrige jobben sluttet på

jjeg har fått tatt en bachelor i naturforvaltning i mellomtiden da og holder på med en master, så jeg har gjort noe, men jobbe - det gruer jeg meg til....

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Skjønner deg godt.

Forresten, det stod noe i A-magasinet , en lengre artikkel om en som ble syk og måtte bruke rullator, kom på attføring og fikk utdanning til regnskapsfører. Ingen har ansatt ham ennå, enda de kan få ham gratis med støtte fra NAV. Han jobber i en tippekiosk nå via en bekjent....

Kanskje man må bare prøve en butikkjobb eller noe, for å teste seg selv? (hvis man er noenlunde riktig medisinert)

Det at levaxin ikke virker, fins det flere studer på som bekrefter dette. De kaller det noe annet, at thyroxin ikke hjelper på subklinisk hypotyreose. ....
    Det gamle Thyroidinum siccatum var kjent for å virke bra.....Og når de switchet over pasienter til det nye thyroxinnatrium villd de ikke.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    20

Standard Hei karianne

Velkommen hit! Ikke så lenge siden jeg også fant dette forumet. Jeg har ikke mye erfaring enda, men noe har jeg dratt med meg det siste året.. jeg har ikke samme sykdom som deg - jeg har kreft i skjoldbruskkjertelen, men har derfor satt meg en del inn i dette ettersom jeg har fjernet hele kjertelen. Jeg har hatt mye med Louise Koren Dahll på Aker sykehus - hun er overlege og kjempe flink på stoffskifte. Alltid sympatisk og full forståelse for det meste. Jeg vil anbefale at du ber fastlegen din om å henvise deg til henne

uansett vil jeg ønske deg lykke til!
    Operert to ganger for skjoldbruskkjertelkreft, venter nå på radioaktivjod-behandling. Tar 150 mg Levaxin hver dag.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Tilbake til NAV-spørsmålet: Legene har fått et voldsomt press til å kippe pasientene tilbake i jobb også. Siste nytt er
    http://www.nav.no/805343159.cms
    funnet på Eyr
    http://www.uib.no/isf/eyr/2007q1/ hvor man kan lese om andre påfunn fra NAV og sånt. Det er også mer fra ifjor og før.
    Da kan man muligens forstå litt mer om hva som menes.
    http://www.uib.no/isf/eyr/2007q1/025566.html

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Hei!! Og tusen takk!! Tips er helt topp i denne situasjonen....

Så ekkel med kreft......det kan ikke være lett. Min var gudskjelov godartet. Fjernet halve kjertelen.

En ting er ihvertfall sikkert - og det er at man sparer masse tid og frustrasjon og energi ved å være medlem her inne.... Masse fin lærdom å ta med seg.......

Ønsker deg god bedring og en fortsatt god helg.... :-)

Klem Karianne
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard Nye prøvesvar idag!

Hei - da har jeg endelig vært og hentet utskrift av prøvene jeg tok på torsdag (etter å ha funnet ut at jeg har hatt litt høy TSH i hele 2006 uten at fastlege har nevnt dette for meg....aaaaaaghhhh!!!!). Gjentar de gamle her:

18 mars 2006
    TSH (0.2-4.0) = 4.3
    FT4 = (9-22) = 14.1

14 august 2006
    TSH = 3.8
    FT4 = 15.2

4 desember 2006
    TSH = 4.6
    FT4 = 14

Og nå:

22 mars 2007
    TSH = 4.8
    FT4 = 14.1
    TPO = <35
    B12 = normal

Så...hva gjør jeg nå da?? Jeg har ingen nye time med fastlegen, jeg er rett og slett usikker på om han sitter på nok kunnskap om stoffskifteproblemer.

Jeg fikk jo beskjed etter operasjonen i des2005 (fjernet halve kjertelen pga godartet knute) at den ene verdien min var for høy og dette likte de ikke helt så jeg måtte be fastlegen min ta jevnlige prøver for å se at denne gikk ned. Men han har jo hele tiden sagt til meg at de er normale disse stoffskifteprøvene mine.

Men jeg føler meg jo ikke normaaaaaaaal!!! Er sykmeldt uke 4 nå. Og har slitt av og på siden jul - mest med PMS-form x 100 og mye mageproblemer (oppblåsthet). Gråtetoktene gav seg denne gang etter 3 uker, nå er jeg mest sliten.

Er disse verdiene jeg har nå nok til at man kan gå å be om medisin?? Eller vil jeg møte en vegg.......

Har også bedt om henvisning til spesialist (fant en selv på nettet før jeg meldte meg inn her), men har jo nå lært av dere her inne at jeg skulle gått til klinikken på Aker. Hvorfor kunne ikke fastlegen sagt dette da?? Herregud.........

Dere sier også her inne at jeg kan være skeptisk til endokrinolog også fordi mange av de ser kun på blodprøvene og ikke ser symptomene i sammenheng.......så nå gruer jeg meg til utredning hos spesialist også. Hehe.... Skal ikke være lett!!

Håper dere alle har det fint i det herlige sommerværet!!

Klem, Karianne
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

går du på Levaxin?
    de fleste leger prøver å medisienere slik at TSH ligger mellom 0,5 og 1,5...
    du ser ut til å trenge mer tyroxin

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard Re: Nye prøvesvar idag!

Sitat Opprinnelig skrevet av Karianne
    Dere sier også her inne at jeg kan være skeptisk til endokrinolog også fordi mange av de ser kun på blodprøvene og ikke ser symptomene i sammenheng.......så nå gruer jeg meg til utredning hos spesialist også. Hehe.... Skal ikke være lett!!
    Det er kansje riktig at mange endokrinologer kun ser på blodprøvene, men ikke la deg skremme med det første av det Karianne :-).
    "Min" endokrinolog (Akershus Universitetsykehus) sa klart ifra ved første møte at det godt kunne hende han sa at "nå er alt bra for prøvene dine er fine" og så følte jeg meg slett ikke bra. Da var det viktig at jeg fortalte ham at jeg ikke følte meg bra, og ikke minst HVA jeg følte (skjelving, trøtthet...you name it...). Endokrinologen kan jo egentlig kun gå ut i fra blodprøvesvarene, det er viktig at du gir tilbakemelding om formen din som er veldig vanskelig for ham å vite når blodprøvene er innenfor definert "normal".

At du skulle gått rett til klinikken på Aker vet jeg ikke noe om, for meg fungerte fastlegens henvisning til "tilfeldig" spesialist, "min" endokrinolog både forklarte og prøvde å forstå.

Hvis jeg hadde vært fastlegen din hadde jeg nok foreslått en lav dose Levaksin (50ug?) og ny oppfølging etter 2 mdr for å både se verdier og hvordan du følte det, men nå er jeg jo ikke fastlegen din :-D. Det kan se ut som han ikke er klar over at du kan ha symptomer og føle deg dårlig til tross for blodprøver innen normalen. Ikke bekymre deg over at du ikke har fått ny time hos fastlegen nå, henviser han deg videre til spesialist så trenger du jo ikke fastlegen på en stund. Da vil du få brev/telefon med time og videre oppfølging hos spesialisten til du er noenlunde på rett vei, etter det må du ringe fastlegen igjen for de halvårlige (eller noe sånt) kontrollene.

Selv har jeg akkurat begynt å "stå på egne bein" etter endel turer til spesialist, jeg er nå på rett vei. Ringte fastlegen min og sa jeg måtte ta de-og-de blodprøvene, så har jeg time hos ham etter påske når resultatene er klare, så ser vi på dem i felleskap og finner ut om jeg må justere litt på Levaxin-dosen.

Lykke til, håper du får spesialist-time snart og ting ordner seg...
    Mvh. Zena

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Hei du - nei jeg har aldri gått på noen medisin, jeg.... Det er jo ingen, verken sykehuset på Hamar eller fastleger som har sagt at jeg skal ha det....

Har mest vært fokus på at jeg kanskje ikke tåler østrogen og har byttet p-piller og kanskje bare at jeg er litt stressa og sliten osv osv osv....

Jeg har jo ikke skjønt så mye før jeg nå disse 3 sykmeldingsukene har begynt å sjekke på nettet sjøl samt meldte meg inn her.........

Men det er ihvertfall Levaxin jeg bør be om å prøve først da eller?

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Zena, så bra du føler det på rett vei! Høres kjempedeilig ut.... :-)

Tror ikke fastlegen min kommer til å kalle meg inn til møte etter disse prøvene her, jeg. Var og hentet de på forkontoret idag fordi han er så treig med å føre de inn i systemet. Spesialist har jeg selv bedt om henvisning til og det fikk jeg på torsdag. Så jeg har vært i Pilestredet og levert den dit og fikk beskjed om at spesialist skulle ringe meg etter tirsdag (idag) og gi meg time... Dette kan vel sikkert ta litt tid....

Bare lurer på om jeg skal be om ny time hos fastlegen min og be om å få starte på Levaxin siden prøvene er som de er og han vet hva jeg har slitt med siden jul (bare ikke koblet d til stoffskiftet), eller om jeg skal vente i ukesvis på spesialisttime først.......... hmmmmm

Side 5 av 23 Først 1234567891011121314151617181920212223 Siste

Lignende tråder

1. Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
    Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 1
    Siste melding: 09-01-08, 09:50
  2. Hei alle sammen!!
    Av Nettverk i forumet Presentasjoner
    Svar: 8
    Siste melding: 24-03-07, 23:28
  3. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-05, 22:12

Bokmerker