Hei - da har jeg endelig vært og hentet utskrift av prøvene jeg tok på torsdag (etter å ha funnet ut at jeg har hatt litt høy TSH i hele 2006 uten at fastlege har nevnt dette for meg....aaaaaaghhhh!!!!). Gjentar de gamle her:

18 mars 2006
TSH (0.2-4.0) = 4.3
FT4 = (9-22) = 14.1

14 august 2006
TSH = 3.8
FT4 = 15.2

4 desember 2006
TSH = 4.6
FT4 = 14

Og nå:

22 mars 2007
TSH = 4.8
FT4 = 14.1
TPO = <35
B12 = normal

Så...hva gjør jeg nå da?? Jeg har ingen nye time med fastlegen, jeg er rett og slett usikker på om han sitter på nok kunnskap om stoffskifteproblemer.

Jeg fikk jo beskjed etter operasjonen i des2005 (fjernet halve kjertelen pga godartet knute) at den ene verdien min var for høy og dette likte de ikke helt så jeg måtte be fastlegen min ta jevnlige prøver for å se at denne gikk ned. Men han har jo hele tiden sagt til meg at de er normale disse stoffskifteprøvene mine.

Men jeg føler meg jo ikke normaaaaaaaal!!! Er sykmeldt uke 4 nå. Og har slitt av og på siden jul - mest med PMS-form x 100 og mye mageproblemer (oppblåsthet). Gråtetoktene gav seg denne gang etter 3 uker, nå er jeg mest sliten.

Er disse verdiene jeg har nå nok til at man kan gå å be om medisin?? Eller vil jeg møte en vegg.......

Har også bedt om henvisning til spesialist (fant en selv på nettet før jeg meldte meg inn her), men har jo nå lært av dere her inne at jeg skulle gått til klinikken på Aker. Hvorfor kunne ikke fastlegen sagt dette da?? Herregud.........

Dere sier også her inne at jeg kan være skeptisk til endokrinolog også fordi mange av de ser kun på blodprøvene og ikke ser symptomene i sammenheng.......så nå gruer jeg meg til utredning hos spesialist også. Hehe.... Skal ikke være lett!!

Håper dere alle har det fint i det herlige sommerværet!!

Klem, Karianne