Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard Vil bytte fastlege i Oslo - noen tips??

Jeg maser fælt om dagen, men jeg står liksom med beina midt oppi det. Jeg vet nå etter igår at jeg helt klart vil bytte fastlege - han har feiltolket mine blodprøver 1 år - gått med for høye, nå vil jeg ha en ny.

Kanskje kvinnelig? Er det noen her som har funnet seg en lege eller vet om leger som har mer peiling og forståelse på dette med stoffskiftet?

Takknemlig for hjelp..........

God helg!!!
    Klemmer fra Karianne
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Hvis du er villig til å betale, så har jeg fått veldig god oppfølging på Balderklinikken. Hos Omdal. Tror de har litt ventetid hvis du ikke er heldig å få en avlyst time. Jeg fik helt sjokk da jeg fikk time dagen etter at jeg ringte

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Ok, takk for tips! Absolutt villig til å betale - helsa først......... Skal ringe dit og høre.....

Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Vet om noen som fikk gjort diverse prøver på colosseum, legesenteret der, og klinikk for alle skal være brukbar også.

Hørte om en person som gikk til omnia (heter Aleris nå) på Lillestrøm, er dyrt der,men man blir endelig sendt til undersøkelser og tatt prøver av.....

Det kan være lurt å skifte leger en gang iblandt hvis legen har gitt opp på en....

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Tusen takk for innspill - viktig å føle seg ivaretatt altså... ihvertfall når man føler man snakker om veldig diffuse symptomer..... Som blir blåst bort som "helt vanlig" og pms....

Ojojoj for en tid jeg har foran meg.... Det som er litt deilig idag er at jeg endelig, etter 2,5 uke i gjørma føler at tåka har lettet litt.... puh. Godt med litt pusterom!!

Karianne 8)

baremei Gjest

Standard

Min lege har vært fabelaktig på dette. Og min Armour-resept kommer derfra, og han har en eller to til på armour.

Og din tsh er fremdeles 0,02? sier han. Du er slækk? FT4 på 12? FT3 er normal? Over midten, ja? Men vi øker igjen, vi, litt mer levaxin denne gangen. Ok? Fordi atte sånn atte osv.

Et skikkelig surrehue med administrative ting, men klartenkt og dyktig på faget sitt. Men så lenge man vet om surringa er det greit, det er bare å sette seg på ham til man har fått papirer og slikt. Alt man skal ha der og da er greit, det er ting som skal sendes og ordnes han har surret litt med. Men jeg tror han har blitt bedre.

Og jeg har en voldsom respekt for irrgangene i hjernen hans, han tenker i sammenhenger ingen andre leger har gjort - som jeg har møtt, da. Og dem er det mange av etterhvert. Dessuten har han lagt seg ut med en legestab på SIA, han beskyldte dem for å tenke snevert om en pasient - dvs "psykisk". Det viste seg å være veeeldig fysisk, så han fikk rett.
    Jeg fikk hele historien og lo godt.

Hvor bor du? Han holder til på Frogner i Sørum, 10min nord for Lillestrøm.

Det var en annen her fra forumet for lenge siden som var hos ham, men jeg hørte aldri noe mer fra henne, og vet ikke hvordan det gikk.

Da ringte jeg ham først, og spurte om det var greit at jeg anbefalte "en som meg" til ham. Og det var det.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Hehe - takk for langt og morsomt svar

Frogner i Sørum hørtes langt ut uten bil.... Jeg bor i Oslo sentrum. Men som jeg har sagt tidligere her inne - alt for helsa! 33 år i jojo-land er nok Nå vil jeg ha orden på livet mitt....!!

*noterer ned tipset*

Sjekker ut litt nærmere tips før jeg kaster meg over han her...

Karianne :-)

baremei Gjest

Standard

Det er ikke så langt. Toget fra Oslo S til Frogner bruker 18 minutter. Og derfra er det 5min å gå til legesenteret.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Balderklinikken, men som du har hørt, det er dyrt ja.... Jeg går hos Anne Stensløkken og er fornøyd med henne. Hun prater mye med Omdal når jeg er der, hvis det er noe hun er usikker på.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    16

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Min lege har vært fabelaktig på dette. Og min Armour-resept kommer derfra, og han har en eller to til på armour.

...

Og jeg har en voldsom respekt for irrgangene i hjernen hans, han tenker i sammenhenger ingen andre leger har gjort - som jeg har møtt, da.
    baremei, jeg er på jakt etter en fastlege som har akkurat de egenskapene du beskriver - en som kan tenke i sammenhenger. Fastlegen jeg har nå er kun opptatt av blodprøver og fnyser av meg når jeg stiller spørsmål, eller når jeg beskriver symptomer jeg har. Føler meg som verdens største hypokonder hver gang jeg er der. Men hun har, etter så mye mas jeg orket, henvist meg til Aker. Og jeg har tenkt at jeg ikke burde skifte fastlege før jeg får svar, ettersom jeg er henvist gjennom henne? Vet ikke om det har noe å si, men.

Kan jeg kontakte deg om en stund med tanke på fastlegen din? Kanskje han har plass til enda en av "oss"?

Er det noen som vet hva som skjer med journaler når man skifter fastlege? Må man hente den selv, eller blir den automatisk videresendt til legen man bytter til?

Synne

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Treng tips om bra fastlege i Oslo...
    Av Delisa i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 02-11-09, 12:41
  2. Svar: 3
    Siste melding: 16-09-08, 09:22
  3. Tips til endokrinolog i Oslo??
    Av Nettverk i forumet Endokrinologer
    Svar: 1