Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
23-03-07, 00:04 #9
Går det an å få målet PTH på en enkel blodprøve?
OK - tre ulike former for D-vitamin.
Nei, jeg er jo så hypo som det går an å få blitt, så jeg fortsetter på 150/10 nå.
Og det er noe galt i magen min også, det vet jeg. Og jeg har selv vært inne på tanken om at kroppen ikke får nyttiggjort seg næringsstoffer m.m., for jeg er jo nesten alltid sulten og så utrolig utmattet. Og det at hjertet mitt dunker hardt inn i mellom kan jo kanskje indikere at kroppen jobber hardt med noe (jo, vet det med ME, men uansett, hvorfor har jeg i så fall fått ME?)
Så nå har jeg ødemer rundt øyene, veldige på beina, trolig på stemmebåndene ifølge n'Finn og så nå i tarmene. Er det på tarmtottene, eller hva? Kanskje ikke så viktig, men egentlig så reagerer jeg på veldig mye slags mat. Hadde jeg ikke vært så sulten, så hadde jeg ikke giddet å spise, så mye plager gir det.
Så har jeg kikket litt på den Medscape-artikkelen. Jeg forstår altså ikke særlig mye, blir alt for mange sykdomsuttrykk for meg. Prøver å finne oversettelse på noen ord, men jeg kommer til at dette carcinoma er en kreft-form, kan det stemme? Og LT4, er det thyroxin? Og er det så dette som går på antall mikrogram pr kilo av vekta til et menneske? Trodde kanskje det var D3 du mente tidligere? I så fall er anbefalingene her høyere enn Haugs. Og jeg har ikke vært oppe på hans anbefalinger ei gang, eller dengang jeg ble hyper, men det var jo ikke så lenge, og da gikk jeg helt tilbake til "startdosen" på 100 mikrogram Levaxin. Og så snakker de om østrogen. Vet ikke om jeg har nok østrogen, trolig ikke siden jeg har antistoffer mot eggestokkene, og jeg tar jo østrogen-tilskudd i kunstig form. Hva heter østrogen på blodprøvene? Ã…jo, det ser jeg: SØSTR <0,05 (0,00-0,30). Altså er jeg lav på østrogen på tross av tilskudd?
Kjære nora, det blir visst mange flere spørsmål enn svar
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Munnen, tenner, bakterier, kavitasjon, løsninger
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 24Siste melding: 22-11-18, 23:03 -
Dagens lille slanketips
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 76Siste melding: 29-03-08, 01:06

Svar med sitat
Bokmerker