Side 2 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 73
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard Gravid. Hashimotos. HJELP!!!!

I dag tok jeg en test og den lyste blått kors.. så jeg er gravid...
    Vi har forsøkt i 1 1/2 år på å bli det.. Det værste er at jeg ikke har orket og ha så mye sex i det siste slik at vi hadde bare sex en gang forrige mnd... han var i allefall treffsikker denne gangen da. hehe...

HVA SKJER NÃ…???

Skal til legen den 29 mars for å ta masse prøver så får jeg vel bekreftet dette også.

Legen min kan ikke så mye om stoffskiftet så han vet vel ikke hva som må gjøres når man er gravide..

Når skal man øke dosen?? har 1000 spørsmål... Er så redd for å miste det lille nurket jeg har i magen nå...

JEG ER SÃ…Ã…Ã…Ã… LYKKELIG NÃ…!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Må bare si at dette er det første barnet mitt. og etter mine beregninger så er jeg ca 3 uker på vei....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    66

Standard

Ã…åå, grattis!!

Har ingen råd til deg dessverre, men bra at du allerede har bestilt legetime.

Mange lykke til!!
    Studine - ferdig skolert

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

takk studine

Har sett på testen hundre ganger i dag...

helt uvirkelig....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Ei lita øy på vestlandet
    Meldinger
    84

Standard

Gratulerer så mye med den lille spiren i magen
    Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Takk for det Tussi.

Til dere som har vært/er gravide-- Når startet dere økningen av medisinene??

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Hei og gratulerer!
    Hvordan er stoffskiftet ditt nå, er det velregulert eller? Hvilken stoffskiftesykdom har du/ har hatt?

Jeg tror man starter økningen av levaxin en gang i løpet av andre måned av svangerskapet, eller tredje. I alle fall i første trimester. Jeg startet kanskje økningen i uke 11 men det var egentlig litt sent sa endokrinolog i etterkant... Men det er vel ikke alltid man øker dosen heller, det kommer jo an på om det er behov for det eller ikke. Du burde kanskje få henvisning til endokrinolog?

Hovedsaken er at du går til lege raskt nå, og det skal du jo. Sørg for å få tatt stoffskifte prøver ofte, jeg tok sikkert en prøve i måneden eller kanskje hver tredje uke helt i starten. (jeg fikk spontanabort ca. i uke 12 da men..det trenger ikke ha noe med stoffskiftet å gjøre).
    Viktig å ta prøver ofte og være OBS hvis stoffskiftet går ned. Veldig vanlig at TSH stiger under svangerskapet, men det er visst ikke så farlig så lenge T4 og T3 verdiene er stabile.

Håper du ikke er for nervøs, det er mange med stoffskifteproblemer som har fått friske barn, det vil helst gå bra!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Hei Klara

jeg har Hasimothos og har gått på medisiner i 1 år. Går sylemeldt på 2 mnd.
    jeg er vel nogenlunde regulert. Går og venter på å komme inn på Aker for utredning, Har ikke følte meg så bra siden desember. men det kommer og går. Var hos legen i forrige uke. da viste jeg ikke at jeg var gravid og han ville vente med å ta prøver til neste torsdag. for da skal han ha fått tilsendt masse prøver fra hormonlabratoriet på aker som jeg skal ta. Får vel komme med nyheten om at jeg er gravid også oppi alt dette.
    Fikk avslag fra endokrinologen på Gjøvik for 14 dager siden. så nå venter jeg på aker. (skal ikke være lett)

'Har lest masse om det og være gravid og ha lavt stoffskiftet og at TSH blir høyere er ikke noe bra. så jeg får bare være nøye og gå ofte for å ta blodprøver.

Jeg skal vel tilbake til 50% jobb etter påsken, NAV maser på at jeg må ut i aktiv sykemelding etc..

Synd og høre at du SA etter 12 uker. Nettopp dette jeg er redd for også.
    Har lyst til og fortelle hele verden at jeg er gravid men så ligger det i bakhodet at jeg kan miste det pga sykdommen.

Akkurat nå føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Er bare en smule trøtt og sulten hele tiden. hehe
    Blir spennende og se hva slags symptomer jeg får ukene fremover

Gry

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    15

Standard

Hei og gratulere med graviditeten.
    Når jeg gikk med ungene mine så tok jeg ikke noe medisin under svangerskapene.
    Fikk besked å ikke ta noe.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Ok. Jeg går på 100mg levaxin om dagen. men skal vel forsøke litothyronin snar. bare legen min som ikke helt vet hva han skal gjøre..

Jeg føler meg kjempefin om dagen. er bare veldig trøtt og veldig sulten. så jeg må legge bånd på meg, går i mye frukt da.. hehe..

Hvordan har det gått med vekta deres??

Jeg er skikkelig bekymret for den... jeg veier 100 kilo nå og har ikke fått vekta til og bevege seg nedover. har ikke lyst til og se ut som en elefant midt på sommeren.... HUFF-..

Side 2 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Forvirret over Hashimotos info
    Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 14
    Siste melding: 10-04-09, 13:52

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn