Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
17-03-07, 14:04 #1
Kan betennelse endre prøveresultatene..
Hadde nyrebekken betennelse da jeg tok prøver oppimot hypon... min ?
Kan dette påvirke prøvesvarene ? Også et spørsmål til; bør jeg vente noen dager til medisinen jeg tok for dette er ute av kroppen før jeg tar nye
prøver ?
hilsen
-
17-03-07, 17:49 #2
Tror legen min nevnte en gang jeg var forkjølet at det kanskje var årsak til at prøvene var litt høye? Virker logisk på meg. Når man f. eks har feber og det har nok du hatt så trenger jo kroppen mer energi.
-
17-03-07, 18:47 #3
Takk skal du ha Cat. virker jo logisk. God helg til deg.
-
17-03-07, 19:25 #4
Jeg hadde en ft3 under referanseområdet en gang jeg tilfeldigvis tok prøver når jeg var noe forkjølet eller influensa eller noe....
fenomenet kalles NTI eller NTIS (Non-thyroid Illness (Syndrome)) og er viktig å kjenne til.
Kroppen setter ned stoffskiftet ved sykdom, ulykker, operasjoner osv og ft4 og ft3 går mer eller mindre ned, TSH også, og etterpå går straks TSH opp pga den lave ft4/ft3, og så går ft4 og ft3 opp pga den høye TSH og etter en stund jevner alt seg ut igjen.
Det fins artikler om det på nettet og grafer med forløp på TSH og ft4 og de viste et eksempel hvor TSH gik opp til 7 hos en normal person. det er en naturlig reaskjon etter en NTI.
-
25-03-07, 14:38 #5
Hei!
Jeg skal egentlig ta blodprøver i morgen, mandag. Men i løpet av helga her jeg blitt syk... Vondt i halsen, litt feber og vondt i kroppen. Er det da like greit å vente til jeg blir frisk med å ta prøven? Eller vil det ikke ha "så mye" å si?
Lignende tråder
-
ja, så var det de prøveresultatene:=) b12 og tsh
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-07-07, 13:38 -
Kan en betennelse gå over?
Av Ekeberg i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 31-01-07, 17:55 -
Betennelse i skjoldbrukskjertelen
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 25-09-06, 12:27
Svar med sitat
Bokmerker