Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
    synne Gjest

Standard Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????

Hei.
    Dette så ut som en side man får svar? Prøver derfor å høre om noen har erfaring med bruk av p-piller? Jeg har brukt i flere omganger, men får det ikke til å fungere med stoffskiftet. Det blir for lavt, eller jeg får alle symptomer på for lavt, uten at det er det. - Det siste er jo det værste, for da kan man ikke justere det med dosen, engang. Nå må jeg igang igjen pga. andre tilstander i kroppen, og prøver ut p-ring med angst i magen. Kjenner jeg blir tyngre, både i kroppen og humøret, og det er tungt nok som det er! (Er ikke imponert over Levaxin, det tar virkelig ikke alle symptomene. Om prøvene er aldri så fine, hjelper det lite når det er bly i kropp og hode hver bidige dag!) Men poenget: Noen tips om prevensjon som setter eggstokkene ut av funksjon, uten å sette hele kroppen ut samtidig?

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    23

Standard Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????

Jeg fikk lavt stoffskifte etter svangerskap.Og har begynt på Levaxin.Men skal nå begynne på p-piller igjen(Yasmin) men minnes jeg leste ett sted av p-piller kan påvirke levaxinen..har det noe å si,eller kan jeg trygt begynne????

Håper på raskt svar..må begynne i dag
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    71

Standard Sv: Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????

Jeg tar Diane p-piller og Levaxin. Legen har ikke sagt noe om at Levaxinen nedsetter virkningen av p-pillene og omvendt. Det jeg tror legen sa, i hvertfall, var at p-pillene påvirker FT4-verdiene. Jeg tror det var det legen sa... har ikke hukommelsen helt på topp enda

Men uansett tar jeg p-pillene mange timer unna Levaxinen

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    23

Standard

Så det har ikke noe og si om jeg begynner da???Kroppen får tatt op levaxinen alikevel????er avhengig av at den skal virke som normalt...
    Hva er t4 igjen?????Blir aldri klok på di "kodene" jeg..
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

baremei Gjest

Standard

Min eminente endokrinolog Ingrid Norheim (og fastlegen min) sier at hormontilskudd i form av f.eks. p-piller, hormonspiral, p-ring eller p-sprøyte gjerne øker behovet noe.

Sist jeg begynte på p-ring måtte jeg øke litt. Før jeg var noenlunde riktig dosert tålte jeg rett og slett ikke p-ringen, formen gikk raskt nedover de første tre ukene, og legen sa jeg ikke kunne bruke noe annet enn den eller mini-pille, for ikke å rote mer med stoffskiftet enn absolutt nødvendig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Min eminente endokrinolog Ingrid Norheim (og fastlegen min) sier at hormontilskudd i form av f.eks. p-piller, hormonspiral, p-ring eller p-sprøyte gjerne øker behovet noe.

Sist jeg begynte på p-ring måtte jeg øke litt. Før jeg var noenlunde riktig dosert tålte jeg rett og slett ikke p-ringen, formen gikk raskt nedover de første tre ukene, og legen sa jeg ikke kunne bruke noe annet enn den eller mini-pille, for ikke å rote mer med stoffskiftet enn absolutt nødvendig.
    kan være att jeg er på ei vidde her, men er det østrogen i p-piller? for en skal øke dosen v graviditet og om en tar østrogen. trodde d gjaldt v overgangsalder, men det kan jo være m p-piller og om det er østrgen i de?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det er et syntetisk østrogen.
    Ja, det øker TBG.
    TBG binder thyroxin.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    46
    Meldinger
    55

Standard P-piller

Ser det har vært diskutert p-piller og stoffskifte her tidligere. Jeg har nå tenkt å begynne på p-piller. Er det noen som har noen tips på hva som er bra og hva jeg bør styre unna på p-pille fronten? Jeg går på levaxin.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    66

Standard

Eg går på Cerazette (minipille, men glømmemargin som p-pille, 12t), og er rimelig fornøyd. Har ikkje prøvd andre.

Merka ingen endring i stoffskiftet når eg begynte.
    Studine - ferdig skolert

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg fungerte bare på èn... marvelon. alle andre merker jeg prøvde gav megskikkelig skallebank.
    om det hadde noe å si i forhold til stoffskiftet aner jeg ikke.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Problemer med de nye Eltroxin piller ???
    Av ninus i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 35
    Siste melding: 16-01-12, 21:54
  2. Har p-piller noe å si for stoffskiftet?
    Av kristinet i forumet Andre hormoner
    Svar: 8
    Siste melding: 11-05-09, 09:20
  3. p-piller og stoffskiftet
    Av Reven i forumet Andre hormoner
    Svar: 15
    Siste melding: 02-10-08, 23:13
  4. nye forbedret tal...men hvornår kommer virkningen??
    Av 78lykke i forumet Blodprøver
    Svar: 20
    Siste melding: 31-10-07, 17:18
  5. p piller og tretthet
    Av isa1 i forumet Andre hormoner
    Svar: 21
    Siste melding: 16-02-07, 19:06

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg