Det med legemiddelbivirkninger skulle jeg visst litt tidligere.

Etter å ha sovet med et slags søvnregistreringsapparat, påstod nevrolog at jeg fikk kramper i beina når jeg falt i søvn. Pga dette forsøkte jeg to ulike medikamenter: et mot epilepsi og et mot Parkinsons. Det ene fikk jeg veldig hodepine av (noe nevrologen ikke trodde noe på - og det var dette jeg da skulle fortalt om denne bivirkningen), den andre fikk jeg elveblæst av - noe jeg aldri har hatt før, og ingen midler hjalp. Holdt på å klø meg skvett ihjel i 2-4 uker. Men den siste ble jeg trodd på da av primærlege - ikke lett å mistro meg her med røde blemmer over hele meg ;) (Jeg kan ikke huske hva disse medikamentene het, derfor kan jeg ikke sende inn informasjon om bivirkning nå.)

Men dermed var det ikke noe hjelp å få av nevrolog, heller ikke denne gang.

(Forresten, den forbaskade nevrologen! Pga hodepinen ved første medikament, sa han at jeg måtte jo ikke sette meg til å lese pakningsvedlegg med mulige bivirkninger osv. Ikke rart om jeg følte meg dårlig da, selv om det ikke stod noe om hodepine som bivirkning her!! Pga dette, var jeg ikke så obs ved elveblæsten, leste ikke pakningsvedlegg og tenkte nok som så når jeg merket noe at det bare var noe jeg innbilte meg!!! Første legen jeg kom til (primærlegen min var bortreist da), spurte om jeg hadde spist noe jeg ikke pleide eller tatt medisiner jeg ikke pleide. Og jeg var jo indoktrinert til å ikke tenke bivirkninger, så jeg sa jo neiii, ikke det jeg kunne huske. Først når jeg senere kom tilbake til fastlegen min, kom jeg i tanker om dette. Heldigvis ga han meg medhold i det at det var nok lurt å lese pakningsvedlegget - selv om jeg som oftest ikke tenker på det Og husker jeg ikke feil, så stod faktisk elveblæst og/eller utslett som en (evt sjelden) bivirkning.)