Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
10-03-07, 11:50 #2baremei Gjest
Konsekvensene av anti-tpo er at din skjoldbruskkjertel lider en sakte og stille død.
Det er kroppens immunsystem som går til angrep på seg selv, i dette tilfelle kjertelen.
Så vil kjertelen kjempe imot, prøve å gjøre jobben sin, sliter seg ut og virker dårligere etterhvert som årene går. For noen tar det bare et par år før kjertelen gir opp, for andre kan det ta mange år med svingende form. Enkelte kan også få struma, forstørret kjertel, fordi den øker sitt eget volum i forsøket på å øke produksjonen av tyroxin.
I teorien skal høy anti-tpo ikke påvirke formen, men mange forteller at den gjør det: høy anti-tpo = dårlig form.
Nora vet en del om det å prøve å senke anti-tpo ved hjelp av selen, men det vil jeg ikke mene så mye om siden selen er så giftig.
Jeg antar en normal dose tilskudd på 100mcg ikke gjør noen skade, men mange bruker 200mcg. Jeg antar det ville være lurt med en blodprøve for å se hvor mye man har først. Eller? Nora?
Lignende tråder
-
Min Anti -tpo....
Av Tiffen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 18-02-12, 12:13 -
hva er anti-tpo??
Av isa1 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 10-05-08, 07:24 -
THS, T4og T3 - hvad er normalt?
Av jojega i forumet Normalverdiene?Svar: 5Siste melding: 13-12-07, 15:17 -
Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 23:02

Svar med sitat
Bokmerker