Jeg vet ikke mye, men kan kaste ut noen tanker jeg fikk.

Har du fått målt TRAS og Anti-TPO nå sist? Kansje det har endret seg drastisk. Og jeg vet ikke, men kan graviditeten din ha "reparert" noe? Du ble hyper under graviditeten og lav etterpå. Så går du opp igjen.

Og det du tar er lite. Skal ikke gi så høye verdier. Jeg er litt bekymret siden du føler deg bra først når verdiene dine er så høye. Vi sier jo her på forumet at en skal lytte til kroppen og ikke se så mye på blodprøvene. Men FT3 på 17 syntes jeg var litt mye. Tenker på at det kan være skadelig på lang sikt.

Og at kjertelen din vokser får meg til å tenke på at kansje TRAS og Anti-TPO svinger veldig mye, og veldig fort? At de verdiene går opp og ned og kjertelen jobber vettet av seg og prøver å vokse for å produsere mer.
Vet ikke jeg, men store endringer i TRAS og Anti-Tpo kan ha samme effekt på kjertelen som TSH? Stimulere den?

Jeg fikk fjernet skjoldbruskkjertelen i 2000. Da var den ti ganger større enn normalt og trykket på spiserøret.
Jeg kjente stor forskjell når den var fjernet. Maten bare "datt" ned isteden for å presse seg ned. Og jeg hadde en stygg og tydelig klump på halsen.

Likevel har jeg angret på at jeg fikk den fjernet. Det har vært vanskelig å finne en dose, og selv med kombinasjonen av Armour og Levaxin er det vanskelig.
Jeg var mye verre uten kjertel og bare på Levaxin enn med den klumpete kjertelen som tross alt produserte noe. Jeg vet ikke hvilke andre alternativer jeg hadde, om bare å fjerne en del hadde gått.

Uff nei konklusjonen på dette lange og rotete innlegget fra meg må være at jeg bare kan gi deg en klem. Og ta blodprøver ofte og full pakke hver gang. TSH, FT4, FT3, TRAS og Anti-TPO. Se hvordan det utvikler seg. Har legen bedt deg redusere Levaxinen mer? Det er sikkert lurt å gjøre det. Kansje du lager nok selv.
Jeg mener det er andre innlegg her om kosttilskudd som skal hjelpe til og senke antistoffene. Har du prøvd det?