Hei Sofus!

Jeg tok min kjertel for et år siden pga mindre kul enn deg. Var såkalt euthyreot dvs normalt stoffskifte før det.
Det ble en ondartet forandring i min kjertel etterhvert som kun ble oppdaget på en rutine ultralyd(15mm)
Så det er kanskje lurt å fjerne hele syke organ hvis det er fare for ondartede utviklinger..Heldigvis er det få som dør av skjoldbruskkjertel kreft fordi den er enkel å behndle, men uoopdagede langtkommede former er skumle.
Jeg fikk for lavt kalsium etter operasjonen. Stiv ansiktsmimikk vibrerende følelse i lepper og omkring munn samt en følelse av å være forgiftet(zombiefølelse) slo meg ut i flere måneder etterpå. Det tok en tid før jeg ble megselv og kroppen likte levaxinen. Hjertebank og urofølelser og slappe utmattende zombieatakk har vært hverdagen i flere måneder. MEN plutselig og gradvis ble jeg megselv igjen....deilig... Trener nesten hver dag og er i jobb hver dag og har ikke lagt på meg et gram!
Lykke til. Mepiform plaster er elastisk derfor blir arret penere v bruk av dette. Er dyrt men verdt det. Mitt arr var hovent i 3mnd men er nesten ikke synlig i dag.