Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa
Dråpeflasken inneholder et konserveringsmiddel som svært raskt omdannes til vann og naturlige salter i kontakt med øyet.
Dette forekommer mig at være en udmærket løsning, så man ikke kort tid efter anbrud - drypper øjnene reelt med en bakterie-suppe. Jeg er så tryg ved disse dråber, at jeg vil selv anvende dem fra nu af, da jeg igennem flere år har haft prøblemer med tørhed i øjnene.

God bedring med synet og alt det andet - Yvette m.fl.
Tusen takk for svar Anisa! Jeg er beroliget og velger å stole på denne øyelegen. Jeg må bare tilstå at jeg hadde ikke lest pakningsvedlegget nøye nok, så dette har jeg ikke oppfattet. I og med at han også tydeligvis har satt seg grundig inn i stoffskifteproblematikk og øyeplager, så er det vel ingen grunn til å betvile medisinering heller. Jeg drypper i vei...

Her står enda mye mer i pakningsvedlegget enn det som kommer frem i linken. Skal se om jeg finner det på nett. Litt for mye å sitere - om det er av interesse da...

Hei Tussa

Jeg kan bare ønkse deg lykke til! Det er ingen grunn til å grue seg. Var ikke vondt i det hele tatt. Bare grusomt kjedelig å ligge i 1 og 1 /2 time, men det er til å holde ut. Dagene nå etterpå har gått greitt. Strammer litt og noe hovent. Har plaster på stingene så det tynger litt, men ikke verre enn forventet. Du har vel opplevd din søster på nært hold så du vet hva du har i vente. I dag har jeg fått litt gulfarve ser jeg, men er ikke så hovent lenger. Og noe har skjedd: Tåkesynet og det indre trykket er helt borte! Måtte det vare!!! Og jeg kjenner at øyedråpene lindrer tørre og såre slimhinner.

Etter så mange måneder med disse plagene så har det aldri et øyeblikk streifet meg at øyedråper generelt har kunnet avhjelpe dette! Helt utrolig at jeg kan være så sløv...

Takk for tips om den økonomiske biten. Jeg skal lete med lys og lykte for å få dette beløpet ettergitt. Jeg tviler - siden jeg ikke var innom fastlege, men det er forsøket verdt allikevel. Øyelegen er i allefall villig til å skrive en erklæring om at problemene mine tilskrivers hypothyreosen.

Alle gode tanker til deg..