Viser søkeresultater 11 til 20 av 38
Tråd: Problemer med øynene
-
02-03-07, 10:17 #11
Yvette
Jeg har kikket litt på linken til de øyendråpene du skal bruke. Jeg ser at de inneholder et konserveringsmiddel. Øyenlegen min sa at jeg skulle kjøpe øyendråper uten konserveringsmiddel på apoteket.
Hvorfor skal det være så mye uenighet blant leger?
Kan vi ikke få noen øyendråper på blå resept for dette? Det er jo både en kronisk sykdom som forårsaker det, og øyendråpene er jo anbefalt av spesialist."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-03-07, 17:22 #12
Har kontaktet øyenlege i dag.
Øyendråper med konserveringsmiddel er ikke gunstig over lengre tid - sa han på forespørsel ;)
Og man kan visst ikke få øyendråper på blå resept."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-03-07, 17:56 #13baremei Gjest
Trekkes i fra på skatten. Sammen med resten av tingene på hvit resept, vitaminene på anbefaling fra legen med eller uten resept og den høye strømregningen fordi du fryser pga hypoen. 30% av årsforbruket er ganske vanlig å trekke ifra.
Opprinnelig skrevet av Stina
-
02-03-07, 19:50 #14
Takk for tips Stina! Jeg skal ta det opp med ham når jeg kommer tilbake. Synes det er litt rart at han anbefaler disse hvis det er slik du sier..., men de lærde strides vel om dette også...
Opprinnelig skrevet av Stina
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
02-03-07, 22:06 #15
Takk, baremei
Bare hyggelig, Yvette ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
02-03-07, 23:08 #16
du tuller ang strømregningen går jeg ut ifra?
Opprinnelig skrevet av baremei
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
03-03-07, 06:41 #17
Det mener jeg ikke du behøver at frygte - Yvette.....
Opprinnelig skrevet av Yvette
Der er ingen grund til at male fanden på væggen i anledning af netop dette "konserverings"middel, der er designet til netop at blive neutralt ved kontakten med luft og øjeæblets overflade:
Dette forekommer mig at være en udmærket løsning, så man ikke kort tid efter anbrud - drypper øjnene reelt med en bakterie-suppe. Jeg er så tryg ved disse dråber, at jeg vil selv anvende dem fra nu af, da jeg igennem flere år har haft prøblemer med tørhed i øjnene.Dråpeflasken inneholder et konserveringsmiddel som svært raskt omdannes til vann og naturlige salter i kontakt med øyet.
God bedring med synet og alt det andet - Yvette m.fl.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-03-07, 10:40 #18
Hei Yvette !
Jeg skal inn og operere vekk en del av øyelokkene til mandag på en privat øye-klinikk. Søsteren min som også er hypo fikk gjort dette for et par måneder siden. Jeg har som henne, fått lett hovne, posete øyelokk. Disse plager meg især om morgenen, trykker på øynene, føles tunge og ser ikke særlig lekkert ut. Søsteren min ba meg om å skaffe rekvisisjon til øyenlegen hos min primærlege. Jeg var hos ham for to uker siden og skal altså nå inn til mandag for "beskjæring". Dette koster meg et par egenandeler som jeg får på kvitteringskortet mitt , tilsammen ca 600,- kroner. Syntes det er rart at du må betale dette selv. Det er en ordning mellom stat og private øyenleger at de kan utføre nødvendige operasjoner, og at pasienten bare betaler egenandelen. Undersøk dette, snakk med legen din.
Ser fram til å bl blåveis-pike og lettere på "øyet".
-
03-03-07, 10:46 #19
Baremei !
Er det sant det du sa om selvangivelsen, så vær snill og del med oss andre som fryser, hvor i all verden du fører opp dette fradraget på selvangivelsen.
Hadde varmet en del å få 30 % trukket fra. Du tar ikke på deg jobben som regnskapsfører vel ?? Har du flere glupe så øs de ut.
-
03-03-07, 19:23 #20
Tusen takk for svar Anisa!
Opprinnelig skrevet av Anisa
Jeg er beroliget og velger å stole på denne øyelegen. Jeg må bare tilstå at jeg hadde ikke lest pakningsvedlegget nøye nok, så dette har jeg ikke oppfattet. I og med at han også tydeligvis har satt seg grundig inn i stoffskifteproblematikk og øyeplager, så er det vel ingen grunn til å betvile medisinering heller. Jeg drypper i vei...
Her står enda mye mer i pakningsvedlegget enn det som kommer frem i linken. Skal se om jeg finner det på nett. Litt for mye å sitere - om det er av interesse da...
Hei Tussa
Jeg kan bare ønkse deg lykke til! Det er ingen grunn til å grue seg. Var ikke vondt i det hele tatt. Bare grusomt kjedelig å ligge i 1 og 1 /2 time, men det er til å holde ut. Dagene nå etterpå har gått greitt. Strammer litt og noe hovent. Har plaster på stingene så det tynger litt, men ikke verre enn forventet. Du har vel opplevd din søster på nært hold så du vet hva du har i vente. I dag har jeg fått litt gulfarve ser jeg, men er ikke så hovent lenger. Og noe har skjedd: Tåkesynet og det indre trykket er helt borte! Måtte det vare!!! Og jeg kjenner at øyedråpene lindrer tørre og såre slimhinner.
Etter så mange måneder med disse plagene så har det aldri et øyeblikk streifet meg at øyedråper generelt har kunnet avhjelpe dette! Helt utrolig at jeg kan være så sløv...
Takk for tips om den økonomiske biten. Jeg skal lete med lys og lykte for å få dette beløpet ettergitt. Jeg tviler - siden jeg ikke var innom fastlege, men det er forsøket verdt allikevel. Øyelegen er i allefall villig til å skrive en erklæring om at problemene mine tilskrivers hypothyreosen.
Alle gode tanker til deg..
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Poser under øynene
Av cathrin i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 21Siste melding: 11-04-12, 10:07 -
problem med øynene
Av pling i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 11Siste melding: 14-03-09, 10:27 -
Hevelser under øynene
Av Tynn Tråd i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 16Siste melding: 18-10-06, 07:37 -
øynene mine
Av madonna i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 13Siste melding: 14-05-06, 22:19
Svar med sitat
Bokmerker