Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Blodprøvesvar.
Threaded View
-
01-03-07, 11:20 #1
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2006
- Meldinger
- 7
Blodprøvesvar.
Anti TPO <10 (Normalt 0-34)
S-fritt thyroksin 13,5 (Normalt 12,0-22,0)
S-TRAS <1,0 (Normalt 0,0-1,5)
S-TSH 3,70 (Normalt 0,27-4,2)
I tillegg til dette var metylmalonat/metylmalonsyre forhøya 0,51 (normalt 0,05-0,26)
Disse prøvene ble tatt i september. Etter den tid har symtomene mine vært tilstede hele tida, men variert i styrke. Det er dessuten litt vanskelig å si eksakt hva som er hva av "sykt" og "normalt", for jeg har blitt gravid etter dette. De viktigste symptomene som jeg også hadde før svangerskapet er slapphet, svimmelhet, tørr og stygg hud, mørkere stemme. Klump i halsen (er sjekka m UL) og en følelse av "åndenød" sliter jeg også med. Og så har jeg (før svangerskapet) gått opp i vekt, uten at jeg klarer å se noen åpenbar grunn til at jeg skulle gøre det egentlig. Kosthold og aktivitetsnivå var omtrent som før i den periden vekta plutselig begynte å stige. Oftere og oftere i det siste har jeg også fått "anfall" av høy puls. Ofte i forbindelse med matinntak, men ikke bare da. Anfallene kommer stort sett midt på dagen, og kan vare i noen timer i slengen.
Jeg mistenker at jeg er hypo. Legen min sier at jeg er "fin" (dvs innenfor normalverdier). Hun ville sende meg på hjerteavd på sykehus pga pulsen, men jeg insisterte på at jer føler meg med mer hormonforstyrra (stoffskifte/binyrer) enn hjertesyk.
Hva tenker dere om tallene, dere som er garva i faget?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Nye blodprøvesvar.....kan noen tolke dem?
Av Bodø i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 19-01-08, 14:13 -
Nye blodprøvesvar
Av anha i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 24-11-07, 22:28

Svar med sitat
Bokmerker