Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
21-02-07, 17:19 #1
Ferritin og hjertebank...
Nora fortalte her i en tråd at Ferritin kunne påvirke hjertet, hvordan?
Hva skal denne verdien ligge på?
Kan en bare hive innpå med jern?
Mvh Maia
Jeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
(...bortsett fra at jeg alltid har vært litt lat
)
-
21-02-07, 19:06 #2
Det fins faktisk en artikkel omtalt i pubmed, og mange mange paseinter har prøvd ddet, og det stemmer.
Ferritin skal helst være minst 50-70, kanskje mer.
Husk på å ta jern noen timer unna levaxin.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... med_docsum
Dr. Friedman har et word-dokument, eller var det en pdf om temaet, jeg tror iron er i tittelen.
http://www.goodhormonehealth.com
-
21-02-07, 19:23 #3
Tuuuuuuuuuuusen takk Nora!!
Leste at lavt Ferritin kan føre til at fT4 har vanskelig for å omdannes til fT3, dette ser ut som et problem for meg for tiden...., nå skal jeg knaske jern en periode!!
Takk!!
Mvh Maia
Jeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
)
-
21-02-07, 19:26 #4baremei Gjest
Det bør tas blodprøve før man "hiver innpå", som du kaller det.
For mye er farlig, og har du gode verdier kan du gjøre vondt verre.
-
21-02-07, 19:35 #5
Takk for omtanke baremei, men jeg har verdier nede i mellom 30-38..., så jeg tror jeg kan ta litt!
Maia
)
-
21-02-07, 20:02 #6
Slik jeg har skjønt det med jern så er det lett å bli forgiftet, så jeg henger meg på baremei om det å være forsiktig!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
22-02-07, 00:51 #7baremei Gjest
Helt klart. Du kan kanskje til og med ta to tabletter om dagen de neste månedene.
Opprinnelig skrevet av Maia
Men jeg visste jo ikke at du hadde så lave verdier...
-
22-02-07, 09:36 #8
Hei!
Har ferritin nede i 20 (15-200) ved siste måling og s-jern nede i 5,9 (9-34),s- jernmetning 8 (10-50)- . Hva er effektivt for å få opp verdiene for dette?Har prøvd å få det opp ved kost, men er for tiden på lav carbo pga høyt blodsukker og synes det er vanskelig. Gjerne ikke rart at man er litt slapp for tiden....
Hias
-
22-02-07, 10:44 #9
I amerika var det flere som anbealte flytende jern.
Har noen en oversikt over hva det fins av jerntabletter og flytende her i Norge?
Kunne passet bra i denne tråden.
Man skal forresten ta noe surt eller C-vitamin samtidig som jern heter det.
Lignende tråder
-
hvorfor har jeg fått hjertebank når jeg sluttet med levaxin?
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 03-05-07, 21:40 -
Hjertebank, er det forbigående?
Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 13-03-07, 11:41 -
Hjertebank og liothyronin??
Av heisann i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 25-04-06, 22:00
Svar med sitat
Bokmerker