Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Høy puls etter mat...
Threaded View
-
12-02-07, 21:16 #7baremei Gjest
Jeg slet lenge med høy puls etter måltidene hvis jeg spiste bittelitt ekstra etter at jeg egentlig var mett.
Forklaringen til legen var at fordøyelsen trenger T3 for å kunne fordøye maten. Er det ikke nok stoffskiftehormoner i kroppen til behovet etter et måltid vil kroppen kompensere på andre måter, bl.a. ved å øke takten på blodgjennomstrømningen og derved dra igang fordøyelsen på den måten = høy puls.
Jeg kan ikke forklare riktig så godt som han ordla seg, men dere skjønner prinsippet.
Før jeg fikk behandling var det bare intens konsentrasjon og dyp pusting som kunne roe det ned, så fikk jeg betablokkere. Etter at jeg fikk Armour/Levaxin har det roet seg, og nå melder det seg bare hvis jeg spiser masse for mye av tung mat. Hvilket altså er sjelden.
I justeringsperioden med Armour løste det seg ved å ta en liten del av dosen på ettermiddagen. Det var spesielt på kvelden dette skjedde, og legen mente jeg da hadde for lite T3 i kroppen siden jeg tok hele dosen om morgenen. Ã… dele dosen fungerte altså. Etter at riktig dose ble funnet og jeg hadde vært stabil lenge gikk jeg tilbake til å ta hele dosen om morgenen, og det har fungert fint. Som sagt med mindre jeg stapper inn for mye...
Lignende tråder
-
Lav puls...
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 18:59 -
Rar puls rett etter trening
Av litza i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 03-10-07, 18:07 -
Puls...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 1Siste melding: 21-03-07, 23:43 -
Syk puls...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 06-01-07, 14:59

Svar med sitat
Bokmerker