Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
10-02-07, 01:04 #5
Kjære Tor
Tja... ME = Fibromyalgi = hypotyreose = amalgamforgiftning = sliten binyrebark =====
Se her f.eks.:
http://www.matoghelse.no/behandling-av- ... 48913.htmlCFS/ME er ikke en ensartet sykdom, men et syndrom eller samling av symptomer, forteller Ljøgodt. – Det finnes en rekke underliggende årsaker, og utfordringen er å komme til bunns i hvilke som spiller en rolle for hver enkelt pasient. Jo flere av belastningene det er mulig å identifisere, desto flere er det mulig å gjøre noe med.
Anna Kathrine Ljøgodt (45) er lege på Balder-klinikken i Oslo. Hun har vært interessert i kronisk utmattelsessyndrom i 12 år.
ME blir da en slags sekk for diverse ulike ting, så som fibromyalgi har vært i sin tid. For min del er det merkelig å se alle fellesnevnerne, selv om jeg lenge har hatt mistanke om at det måtte være slik.
Og det du har, er vel det som min sønn omsider fikk diagnostisert - eller sånn ca. Klinisk hypotyreose = en hypotyreose basert på symptomene. Selv om jeg ikke er helt enig med ham, for sønnen min har hatt alt for høy anti-TPO i flere år nå, men de regner det ikke for lavt stoffskifte, før TSH eller T4 blir gale på verdiene. Husker ikke hans TSH, men den var innenfor normalen i alle fall. Tror du noen lege ville gi deg diagnosen Klinisk hypotyreose? Så var du kanskje kommet et lite skritt videre.
ME-diagnose ser jeg for meg ut til å være totalt uoppnåelig, så jeg forsøker å ikke fokusere for mye på den. Har overhodet ikke krefter til å ta opp den kampen. Finne lege som vil henvise meg, og en spesialist som kan stille diagnose. Hvis den f.eks. skal være godkjent av Trygdesystemet, har jeg hørt at kun Nyland er kvalifisert til å gi denne diagnosen, men jeg vet ikke om dette stemmer. Tror det er veldig store forskjeller over det ganske land hvor mye man vil bli tatt på alvor med sine ME-mistanker. Tror det er lettere i store byer. Her på Sørlandet ser det virkelig dårlig ut."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
B-12 og hypotyreose?
Av Vigdis i forumet B-vitaminerSvar: 31Siste melding: 31-01-13, 10:37 -
ME(utmattelsesyndrom) og Hypo. kan man ha begge?
Av Tor i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 13Siste melding: 13-05-10, 20:30 -
Hypotyreose og leverprøver etc.
Av Carro i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 05-08-09, 19:56 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Hypotyreose og pcos.....
Av Linn i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 11Siste melding: 25-11-06, 21:53

Svar med sitat
Bokmerker