Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
23-01-07, 10:59 #7
Hei
Det tar flere uker før TSH (hypofysehormon) har falt helt på plass. 6-8 uker heter det.
ft4 og ft3 tar noe mindre tid å falle på plass etter at du stopper medisinene.
De vil gi et bedre bilde av hva so skjer i øyeblikket hvis en vil ta blodprøver i mellomtiden.
Men for å se hva som skjer etter at du stoppet medisinene, er mars riktig.
Det som skjer når du tar stor dose antithyroidale medisiner at du blir normal eller hypo alt etter dosen. Da stiger TSH litt eller mer alt ettersom. Mens du var hyper fordi hormonene slapp ut av de ødelagte cellene, gikk TSH ned til 0,00. Da fikk kjertelen ingen stimulans til å lage mer hormon. Når TSH går opp igjen til normal, må kjertelen komme igang igjen og begynne å lage riktig mengde hormon igjen. Dessuten spiller noen autonome nerver til kjertelen samt deioniseringsenzymene (som lager t3 fra t4 ute i vevene) en stor rolle og alt må normaliseres.
Håper at alt er som det skal! De sa du ville bli euthyreot (normal).
Det er bare noen få som har en hyper episode etter skade, trauma, slag eller destruksjon. (ihvertfall på Medline www.pubmed.com )
Her er det samlet mye fagstoff om thyreoidea: http://www.thyroidmanager.org
nora
Lignende tråder
-
Endokrinologer, tror de på oss?
Av Snusmumrik i forumet EndokrinologerSvar: 8Siste melding: 06-12-07, 20:05 -
Ny her og tror jeg har lavt stoffskifte
Av marthemaria i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 12-11-07, 19:24 -
TROR JEG GIR OPP
Av Tor i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 10Siste melding: 18-10-07, 00:55 -
prøvr meg på et inleg som ikke hører til her,kan noen hjelpe
Av rikke i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 16-01-07, 20:59

Svar med sitat
Bokmerker