Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: D-vitamin igjen
-
19-12-06, 11:18 #1
D-vitamin igjen
lese gjennom D-vitaminlinkene igjen, og den lange D-vitamintråden er fremdeles aktiv.
Her sier de at det nå fins 25µg vitamin D tabletter i england (det fantes ikke ordentlig D2 før, bare giftig D2. Harrettet seg opp etter at legene slo alarm)
http://forum.lowcarber.org/showthread.p ... e=54&pp=15 det er i postingen fra 1. desember.
Her på berget: Minner meg om historien om forbudte vitaminer for nylig, hvor vitaminbjørnene ble forbudt fordi de inneholdt 7,5 µg vitamin D.....
I England går de motsatt vei......
Før 1985 fikk alle barn i Norge 2000 IE (=50µg) vitamin D om dagen . De har veldig lav forekomst av diabetes og kreft nå. Nå friker de ut over 7,5 µg fordi noen kan komme til å ta 2.
Offisielt er 50µg høyeste anbefalte dose. tgaller har stått fast fra 60-tallet. Rolf Jorde gir forsøkspersoner 150µg om dagen nå i Tromsø, og kontrollgruppen får halvparten.
nora
-
29-12-06, 03:03 #2
Hei, er det slik som noen sier at man må kalk, magnesium eller hva det nå enn er, i tillegg til vitamin d ved store doser?
Er en 22 år gammel gutt som for tiden går 3 året på Høyskole.
Det er ikke så veldig lett når jeg sliter med disse symptomene som jeg nå antar i samråd med leger, er lavt stoffskifte.
-
29-12-06, 12:16 #3
Ja man må alltid ta kalk da.
Jeg personlig tar dolomittabletter også, siden de har magnesium. Noen trenger nemlig også magnesium, men jeg vet ikke om alle gjør.
-
29-12-06, 19:24 #4
Her er en posting som gir nye retningslinjer på vitamin D-nivåene:
http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... ab-thyroid
"I'm using this reference from PubMed as my guidepost for my vitamin D levels.
25(OH)D Level (nmol/L) Health Implications
<50 Deficiency
50-80 Insufficiency
80-250 Sufficiency
135-225 Normal in sunny countries
>250 Excess
>325 Intoxication
Grant, W. B. and M. F. Holick (2005). "Benefits and requirements
of vitamin D for optimal health: a review." Altern Med Rev 10(2):
94-111."
-
15-01-07, 18:16 #5
Lurer litt mer på dette med D-vitamin...Jeg har begynt å ta D3 60ug om dagen bare for å se om det hjelper selv om jeg ikke har fått svar på prøvene enda..Men er det ikke slik at d-vitaminproduksjonen som startes i kroppen gjennom sollys er D4? Merker ikke noen spesiell forskjell på D3 og jeg blir bare verre og verre utover vinteren når lyset er vekk!!
Det er ikke så veldig lett når jeg sliter med disse symptomene som jeg nå antar i samråd med leger, er lavt stoffskifte.
-
16-01-07, 13:11 #6
Det kroppen lager når man har fått sol er D3 og det som er plante-D er D2.
Tablettene eller hva du har med D3 er de riktige.
Hvis du er overvektig, forsvinner masse til lagring først før D-vitaminene virker, på en måte....vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.
Kanskje du trenger lys også?
Det med lyset har mer å si ang flere hormoner, blant annet har man ofte mindre cortisol av lite lys.
nora
-
16-01-07, 15:08 #7
Oki, takk for svar Nora! Jeg er ikke overvektig hvertfall, heller tynn vil jeg si... Tror du kanskje jeg tar for lite D-vitamin? Sikkert vanskelig å si uten prøveresultatene.. Jeg skal legge ut resultatene inkl cortisol nivået så fort jeg får dem!
Opprinnelig skrevet av nora
-
06-02-08, 20:23 #8
Trekker opp vitamin D igjen...
Her er en virkelig flott video av professor Holick som foreleser om vitamin D i Danmark i mai 07
http://www.uvadvantage.org/portals/0/pres
trenger vel bra linje for å se alt, og en del ting må man se to ganger for å få med seg, det er vel digigalt speedet opp.
nora
Lignende tråder
-
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44 -
Ble satt på en hestekur på 4000 I.U. D-vitamin daglig
Av milla i forumet D-vitaminSvar: 21Siste melding: 16-06-06, 23:36
Svar med sitat
Bokmerker