Tusen takk for respons. Jeg er for tiden i Bergen, men vil nok ikke kunne få tilfredsstillende behandling så snart jeg drar tilbake til utdanningsstedet mitt. Da er jeg avhengig av å kunne få med medisin fra Norge eventuelt. Vet jo at en helst skal ta blodprøver etterhvert som man er medisinert, men det kan altså bli vanskelig før i begynnelsen av juni. Jeg har en time hos indremedisiner her om en uke, så jeg rekker å komme i kontakt med lege før jeg forlater landet i begynnelsen av februar.

Har ikke merket noen problemer med å spise soya, men jeg har hatt problemer med mage, noe jeg har knyttet til stress og livsstil, samt endring av bakterieflora. Antiulcermedisin og bedre kosthold endret dette raskt, og jeg tar ingenting for problemene

Jeg gikk voldsomt ned i vekt i begynnelsen av semesteret, og har store problemer med søvn og konsentrasjon. Har greid å lege på meg igjen, og er nå større enn normalt (men jeg er naturlig tynn, så jeg er ikke overvektig ennå).

Om verdiene mine for B12 og ferritin er lave skal jeg ikke uttale meg om, jeg bare så at de var innenfor legens referanseområder. For the record så inneholder B-komplekset mitt også B12.