Kamelona ;)

Din FT4 er jo ikke såå høy. Jeg tror kanskje jeg ville fortsatt med 100 µg Lev om dagen og så innføre 5 eller 10 µg Lio. Hvis du har 20 µg's tabletter, må du dele dem. Men altså, jeg er bare en amatør på joggetur i jungelen, så du må være varsom med å høre på meg. Ser dog at Nora antar at du har lav FT3, så kan bare si: Hvis det var meg...

Husk det er snakk om at Lio noen ganger får FT4 noe ned, så da retter det seg kanskje litt. Du kan jo evt også ta litt mindre dose Lev, f.eks. 75 µg sammen med 5 eller 10 Lio. Det virker kanskje tåpelig å skulle til å fikle med å dele tablettene, det synes i alle fall jeg, men hvis det er det som skal til for at man skal få mest mulig optimal dose for å kunne fungere, så...

Men ellers må du selvsagt snarest mulig snakke med legen, også helst før du gjør noen endringer i dosen. Det er jo alltid retningslinjene.

Når det gjelder høy kolesterol kan du spise fet fisk for å få mer av det gunstige kolesterolet som da igjen "utjevner" det negative, altså det fjerner det ikke, men veier opp for det siden det er positivt. Tror jeg. Hadde både høyt negativt og positivt kolesterol en gang jeg, og da sa legen at da var det OK. Sa at det var nok fordi jeg spiste mye fet fisk. Kan ikke huske om man ga meg medhold, men han protesterte i alle fall ikke.