Det første jeg tenkte var at du tok lite Levaxin. Men så så jeg i en annen tråd at du hadde høy FT4. Da regner jeg med at det er en hensikt med så lite Levaxin som 50 mg nå.

De fleste vi si at du bør ta T3 om morgenen. Majoriteten deler T3 og tar det to ganger om dagen, morgen og ettermiddag. Jeg tar ikke Liothyronin, så jeg aner ikke hvordan de tablettene ser ut. Kan du dele den halve tabletten?

Levaxin går mest i depot og skal ikke ha umiddelbar virkning, så jeg ser ikke noe galt i at du tar 50 mg Levaxin og 1/4 tablett Liothyronin sammen om morgenen. 30 min før frokost høres bra ut. Jeg prøver også å la tablettene mine ligge litt alene i magen før frokost, så de skal tas opp bedre. Resten av Liothyroninen 6-8 timer etterpå, slik at du forhåpentligvis føler deg våken og mere skjerpet utover ettermiddag/kveld.

Du hadde veldig lite T3 så jeg. Tåler du Liothyronin godt, uten å få hypersymptomer som hjertebank, skjelving, svetting, så kan du sikkert få prøve å øke dosen enda litt om en mnd. Jeg håper Liothyronin kan hjelpe for deg.

Mat og sånn...det er en egen vitenskap. Jeg tar egentlig ikke så mye hensyn til det lenger. Og det går bra for meg. Andre mener en bør unngå raske karbohydrater, og spise mere proteiner. T4 binder seg til et protein i kroppen. Jeg hadde en veldig opptur på en kost med 20 g karbohydrater om dagen. Det er ganske krevende å unngå karbohydrater i lengden, så det har jeg mer eller mindre droppet ut av.

Du som har ustabilt blodsukker burde spise lav-karbo. Min erfaring med mye kunstig søtningsstoffer er at det øker lysten til å spise galt. Det trigger søttrangen, og tørker ut kroppen så en blir mere tørst. En kan vel aldri gjøre noe galt hvis en spiser moderat lav-karbo a la Fedon og kutter kraftig ned på lettbrusen. Tar et glass lettbrus imellom som kos, ikke som tørstedrikk.

Jeg som tar 2 grain Armour Thyroid og 75 mg Levaxin tar alt om morgenen, omtrent en halv time før frokost. Så kosttilskudd på formiddagen. Jeg nevner oppdeling av Liothyronin til deg, siden så mange mener det er rett for de. Jeg har prøvd å dele Armour-dosen uten å merke forskjell.

Jeg tar Super Supplemental, Omega 3 og jerntilskudd. Har begynt med Avant Garden for å få bedre immunforsvar.