Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    63

Standard Å følge endokrinologens anbefaling, operere bort kjertelen...

Jeg har etter mange år i hyper og hypo verden bestemt meg for å følge endokrinologens anbefaling, nemlig operere bort kjertelen... Må bare innse at jeg ikke kommer meg videre i livet mitt, føler jeg har prøvd alt men blir jo ikke frisk.
    Hadde lenge et bittelite håp, langt det inne om at jeg ville bli frisk men kjenner vel at det lille håpet er borte. Og... da er det vel rett?
    Kjenner nå at jeg er kjemperedd, ikke for selve operasjonen men for livet etterpå. Med hypertyreosen har jeg tross alt hatt flere perioder hvor livet har vært fantastisk , hvordan blir det nå??
    Vet at dette er spørsmål kanskje ingen kan svare på men...

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Skjønner godt at du er redd,IKKE fordi jeg ikke har tro på operasjon, men fordi det å ha tatt en avgjørelse på noe nytt ofte er skummelt.

Det JEG har hørt om lignende situasjon er at det er lettere å medisinere lavt stoffskifte enn høyt,og hvis du har svingt mellom høyt og lavt må jo det være en trøst.

Min mann har en datter med hypo,og hun er blitt veldig bra på medisiner,jeg selv er hyper og strir veldig.

hvordan har du vært medisinert i disse årene da?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    63

Standard

tusen takk for svar Jeg har også hørt det samme som deg, at det er lettere å medisinere.. Lurer på om det er forskjell på de som har primær hypothyreose og de som har vært hyper og operert bort kjertelen?
    Har vært medisinert med Neo-Mercacole og Levaxin i 6 år, har gått uten med ca 1 år men ble syk igjen... Du da? Ikke snakk om operasjon for din del?

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Hei igjen.jeg vet det er mange andre her på forumet som har MYE mer greie på dette enn meg, så jeg håper noen av dem svarer deg.

jeg skal til utredning for binyrebark om ca en uke,har tatt CT,vet ikke hva de fant ut der.avventer alt til utredning er over.
    HVA skulledu operere?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Re: HJELP, TRENGER STØTTE JEG...

Sitat Opprinnelig skrevet av noengangererdetallright
    Jeg har etter mange år i hyper og hypo verden bestemt meg for å følge endokrinologens anbefaling, nemlig operere bort kjertelen... Må bare innse at jeg ikke kommer meg videre i livet mitt, føler jeg har prøvd alt men blir jo ikke frisk.
    Hadde lenge et bittelite håp, langt det inne om at jeg ville bli frisk men kjenner vel at det lille håpet er borte. Og... da er det vel rett?
    Kjenner nå at jeg er kjemperedd, ikke for selve operasjonen men for livet etterpå. Med hypertyreosen har jeg tross alt hatt flere perioder hvor livet har vært fantastisk , hvordan blir det nå??
    Vet at dette er spørsmål kanskje ingen kan svare på men...
    Jeg kan heller ikke svare deg, men jeg har lest om flere som har hatt det som deg og som har følt at de ble bedre etter operasjonen og at det har vært lettere å regulere det lave stoffskiftet enn det høye.

Er det en spesiell grunn for at du får operasjon og ikke den radioaktive behandlingen?

Uansett så ønsker jeg deg lykke til !

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    18

Standard Operasjon

Hei. Måtte bare fortelle deg om hvordan jeg fikk det etter operasjon av kjertel. Jeg fikk et nytt liv!! Jeg er bare så glad jeg gjorde det. Alternativet , som var hyper var helt klart ikke et godt alternativ. Som et nytt menneske ble jeg. Alt hva jeg hadde av slit, tårer, sorg, ubehag osv osv ble borte i løpet av 4-6 mnd etter operasjonen. Litt problemer i starten med riktig dose osv, men NÃ… , 1 år senere merker jeg ALDRI noe. Bank og bank i bordet.
    Ville bare dele det med deg. Lykke til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk for at du ville dele dette med oss.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    63

Standard

Tusen takk, Tollo! Det høres jo virkelig oppløftende ut Dersom det samme skjer med meg skal jeg JUBLE! Det hadde vært fantastisk.. Veldig glad på dine vegne..

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Hei!
    Jeg har ikke operert men fått radioaktivd jod. Det blir vel mye av den samme effekten, fikk også lavt etterpå. Kjenner meg igjen i det med trøblete overgangsfase, men det siste året har jeg hatt veldig gode verdier og har blitt mye mye bedre. Regner meg i grunn som frisk

Lykke til, håper det går bra!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jeg opererte mest fordi de ville utelukke kreft, men jeg var rådårlig føroperasjonen.
    men jeg har bare tatt halve da.

men hvis du skal ta hele så må det jo være enklere å dosere riktig? det regnes jo utfra vekten din da som jeg har forstått det.

jeg har hatt vanskeligheter fordi jeg produserer noe selv også.

det er ikke så mye å tenke på tror jeg. medisiner er jo som et kosttilskudd, du får det du mangler.

Lignende tråder

1. Sover bort dagen
    Av Yvette i forumet Søvn
    Svar: 17
    Siste melding: 08-03-11, 14:28
  2. Patrick Swayze er gået bort
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 16-09-09, 14:06
  3. Anbefaling: Silicea Original flytende
    Av Eirin i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 0
    Siste melding: 09-04-09, 23:22
  4. Kvalme som følge av oppstart på Levaxin?
    Av vekten02 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 15
    Siste melding: 27-03-08, 12:58
  5. Hender som dovner bort
    Av Laila K i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-10-07, 19:10

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine