Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
20-12-06, 02:03 #5
Hei din sløving
Du kan godt være bipolar. Jeg har lest om at mange bipolare får hjelp av Levaxin og/eller man kan få bipolare symptomer av thyroxin-mangel, men du må sikkert opp i riktig dose.
Shrink'en hadde jeg dessverre vært forsiktig med. Depresjon er en populær diagnose, og hvis de putter deg vekk på antidepressiva, får du jo ikke hjelp for stoffskiftet, og du kan risikerer å bli enda verre. Noen få er sikkert våkne nok til å se både psyke og fysikk, men de fleste ikke... Så få utredet stoffskiftet ditt mest mulig først, hvis det ikke blir helt krise psykisk da - du må selvfølgelig søke hjelp før det.
Om det er stresshormoner eller ikke... Jeg har hatt forsinket søvnfasesyndrom siden jeg var liten. Sønnen min som også har lavt stoffskifte er av den mer vanlige typen som kan sove både tidlig og sent, men holder han på med data og greier, jobber han best på natta og kan veldig gjerne holde det gående lenge (et par døgn).
Før jeg ble så nedkjørt som jeg har vært de siste årene, kunne jeg også holde på med ting i et par døgn. Mer det normale enn unntaket. Var veldig konsentrert på det jeg likte å jobbe med. Følte ikke behov for å sove. Unntatt på morgenene og formiddagene da ;)
Så du er ikke lat eller rar - noen av oss er slik!
Om du er slank og atletisk - ikke alle med lavt stoffskifte får vektproblemer. Både min sønn og ei jente jeg kjenner, er meget slanke - ja, de er/har vel heller vært alt for tynne. Sønnen min har veldig dårlig sult- og tørst-fornemmelse. Og for noen vil vel symptomer som overvekt kanskje først komme etter mange år med for lavt stoffskifte. Noe her er nok også genetisk, evt insulinresistens. Så ikke tenk så mye på det du.
Ang dine prøvesvar bør du ringe å få nøyaktige svar på blodprøvene dine. Få også med referanseområdene/normalverdiene. Det er mange her inne som er utrolig flinke på dette, så du kan nok få mye mer nøyaktig hjelp om du gjør det.
Good luck!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Depresjon pga. lavt stoffskifte? Trenger virkelig gode råd
Av Tjorven i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 35Siste melding: 05-03-14, 15:44 -
depresjon, ME, lavt stoffskifte????
Av underhill i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 4Siste melding: 10-05-12, 09:56 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10

Svar med sitat
Bokmerker