Vil også si at du må få se svar på blodprøvene dine. Hvordan de var før du begynte på Levaxin. Og den nye kontrollen? Få med referanseområdene, de kan variere fra lab til lab.
Det vanlige er at en tar nye blodprøver etter 8 uker, og gjerne øker dosen. Så nye blodprøver etter 8 uker igjen, og ny doseøkning. Helt til du føler deg bedre og blodprøvene viser at TSH er lav nok, og FT4 høy nok. Da har du nådd vedlikeholdsdosen som du fortsetter med, og bør ta nye blodprøver 1-2 ganger i året.

Jeg vet det høres ut som mye mas, men du har mye igjen for å ta dette på alvor.

Her er en link til en artikkel i Mat og Helse. Det kan være godt å se at du ikke er alene om å være mann med lavt stoffskifte: http://www.matoghelse.no/index.php?id=309771 Det som står om å kosttilskudd kan kansje hjelpe deg hvis du har en kjertel som ikke har sluttet å produsere helt.

Ellers gikk jeg på en ganske stor dose av Levaxin, 150 mg, uten at det hjalp på trøttheten og depresjonen. Hvis legen ikke har målt FT3 hos deg, så ber du om at det blir gjort. Etter min erfaring trenger jeg FT3 i øvre halvdel av referanseområdet for å bli kvitt trettheten og depresjonen.
Jeg har fjernet kjertelen og har dermed ingen egenproduksjon. Jeg tar Armour Thyroid i tillegg til Levaxin. Det gi meg en følelse av å være så godt behandlet som jeg kan bli.