Sitat Opprinnelig skrevet av nora
Hoyt stoffskifte kan komme av graves sykdom, da har man TRAS-antistoffer som lurer kjertelen til å lage mer t4 og t3.
Du har ikke oppgitt noen tall for TRAS-prøver.
Datter hadde postitiv TRAS og ft3 på 35. Dine tall for ft4 og ft3 er ikke utenfor referanseområdet engang. De er ganske normale. Normal TSH er rundt 1, og din TSH er litt lavere, noe som kan være helt normalt.

Min tsh legger seg på 0.05 når jeg ikke røyker dette er langt utenfor normalen.
Du har sikkert lest artikkelen om Erlend i mat og helse som hadde prøve-verdier innenfor normalen og fikk et nytt liv etter Levaxin.
En grunn som gjør at jeg misstenker stoffskiftet er at når jeg prøvde Levaxin fikk jeg eksakt de samme symptomene men i mye værre grad.

Du kan ha noen autonome knuter, hvor tallene er veldig normale og man har mange symptomer allikevel. Be om ultralyd og scintigrafi.

Scintigrafi og ultralyd er tatt.

Du kan ha lavt vitamin D, hvor man kan ha alle hypo-symptomer.

Er sjekket for vit-d

Du har nattesvette, dom kan være fra binyrene, lavt cortisol eller pheocromatozom eller noe.

Er sjekkt mot dette.

Det med røyking er pussig, men jeg har lest om at noen får hypothyreose etter at de sluttet å røyke. Men røyking gjør noe med immunsystemet som kan trigge autoimmune sykdommer.

Det er stort sett beskrevet noen som utvikler graves etter røykeslutt bl.a på medline. Dessuten står det på de danske tyroideasidene at man kan få høyt stoffskifte av røyking, slutt og røyk står det.

Kanskje din overskrift skulle vært noe med røyking og symptomer eller noe?

Jeg tror du trenger flere prøver. Jeg har kommentert på dem før. Det er åpenbart at det er noe galt her.

Ja noe galt må det være, det er jeg skråsikker på. Og hvorfor i all verden blir jeg bedre av røyken og det eneste som endrer på seg er stoffskiftet mitt.

Hilsen
nora