Hei igjen Sverre,

Etter ett år med Neo-Mercazole kan jeg nå si at livet begynner å bli noenlunde normalt igjen. Det tok flere måneder før jeg kunne fungere i arbeid og selv etter at jeg begynte å jobbe igjen så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg gjorde en ganske elendig jobb periodevis. Jeg sier periodevis fordi jeg opplevde korte perioder med ganske klare bedringer etterfulgt av dårlige perioder. Slik har det vært hele tiden, men nå er det lenge siden jeg har vært skikkelig dårlig.

De gode periodene er blitt lengre og lengre + at de også er blitt gradvis bedre. Jeg noterte/noterer fortsatt formen hver dag. På en skala fra 2-9, ligger jeg nå jevnt over på 8. Den dagen jeg begynte på medisin noterte jeg formen til 2 (følte meg som en zombie).

Som du ser så har det gått ganske tregt framover. En av årsakene til det kan også være at legen har holdt meg på for høye doser(min mening) slik at jeg to ganger har gått helt til nedre grense av normalen på FT4.

Anbefaler deg å notere ned form, medisindose og prøveverdier slik at du kan følge med i behandlingen. Skriv gjerne ned alle symptomene dine, legg dem vekk, ta dem fram om noen måneder og se på hvilke som er borte.

Før jeg visste at jeg hadde Graves så laget jeg en liste over alle plagene (jeg hadde bestilt time hos en alternativ behandler). Kikket gjennom denne for noen dager sider og oppdaget til min store glede at de fleste kunne strykes ut. Det var en ganske laaaaaaaaaang liste. I ettertid så er jeg ganske forundret over at jeg ikke forsto at jeg var syk (jeg trodde jeg var litt stressa eller noe sånt).

Lykke til videre og husk at denne sykdommen kan det ta litt tid å få under kontroll.