Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Hybrid View
-
09-12-06, 13:46 #1
>Hei! Sverre 73. Ut fra symptomer og blodprøver syns jeg det virker som >du har høyt stoffskifte ja. (jeg har også hatt det).
>
Hvilke symptomer hadde du da du hadde dette ? Og hva merket du først når symptomene begynte å forsvinne ? Jeg er redd for at alle symptomene mine skal skyldes noe annet, nå har jeg vært utredet for det meste. Hvordan kan jeg merke at stoffskiftet mitt begynner å bli for lavt ? Jeg synes nemmlig brummingen i hodet har tiltatt og tenker at hm kanskje jeg trenger den motsatte behandlingen.
>Selv om du nå går på Neo Mercazole vil det uansett ta flere uker, >kanskje måneder, før du merker nevneverdig bedring. Vær >oppmerksom hvis du begymmer å klø eller lignende, det kan være en >allergisk reaksjon på Neo- Mercazole. Det fikk jeg, og har hørt om >andre som har hatt det. Sjekk pakningsvedlegget for symptomer på >allergiske hvis du føler ubehag. Da må du slutte og få annen behandling >i stedet.
>
Jeg har ikke fått noen bivirkninger så langt.
>Man bør ikke trene særlig hardt når man har for høyt stoffskifte. >Kroppen går på høygir og man har ikke ekstra energi til å ta seg inn >igjen.
>
Ã… trene ga jeg opp i mai da så jeg bare stjerner og holdt på å besvime. Alt fysisk arbeid har jeg gitt opp.
>Og hvis du ikke alt har vært hos endokrinolog syns jeg du skal be legen >din om å få henvisning. Allmennleger er sjelden eksperter nok på >stoffskifte, og særlig ikke på høyt. Endokrinologen kan kanskje stille en >riktigere diagnose og gi deg riktigere medisindose.
>
Da jeg var hos endokrinologen var jeg helt fortivlet og han mente at jeg hadde en angst-nevrose og så satt han og gliste i stolen. Jeg viste han artikkelen fra Mat og Helse om Erlend som hadde for lavt stoffskifte i 9 år da dro han frem en gammel skinn-innbunden bok og sa at "det er ikkje gjort nokon kliniske studiar som visar at Thyroxintilskudd kan bettre sypmtomane for dei innafor normalen". Det var riktig nok lavt stoffskifte men det gjelder mye av det samme for høyt stoffskifte. Da ga jeg opp den endokrinologen og angst nevrose kjenner jeg meg ikke igjen i i det hele tatt.
>Lykke til, håper du merker bedring snart!
>Hilsen Klara
Lignende tråder
-
Mulig høyt stoffskifte??
Av allium i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 12-11-07, 20:43 -
Mulig å gå fra lavt til høyt stoffskifte?
Av Vilde i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 5Siste melding: 20-11-06, 15:58 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker