Ja, det var jo ikke rettet mot noen personer, og jeg vil heller ikke at noen skal ut. Men, akkurat når det gjelder spiseforstyrrelser så kan det være utrolig mye fornektelse, og da lurer jeg litt på om man tåler å få et ærlig svar?

Jeg har jo veldig lyst å svare at "ta tak i spiseproblemet og ikke bivirkningene", men det skrevne ord kan jo ofte mistolkes litt og det er jo kjedelig det og, og hvis det er noen som mistolker så er det gjerne personer som er i den dårlige fasen av sitt spiseproblem/psykisk lidelse.

Det med moderators rolle er sikkert viktig uansett. Selv har jeg postet vektspørsmål, og dette burde sikkert gått under kosthold, men vekt i seg selv er relatert. Et eksempel på noe som ville vært ikke relatert kunne vært "legger jeg på meg av tannkrem" f.eks som tydelig handler om en vrangforestilling.

De aller fleste postingene her handler jo om ulike symptomer som mange har, og da er det jo relatert, men jeg synes kanskje at moderator i større grad kan blande seg litt inn og be folk holde litt stø kurs generelt.

Ellers vil jeg jo bare si at grunnen til at jeg sikkert er ekstra oppmerksom er fordi jeg i åååårevis har blitt "manipulert" av venner med spiseproblemer - (løgn etter løgn for å unngå situasjoner med mat, finne unnskyldninger til å trene sykelig mye, avtalebrudd pga spisingen osv) og det hjalp iallefall ikke å late som ingenting, og da blir jeg litt oppgitt når jeg ser litt av det samme her, og andre steder av og til.