Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
-
02-12-06, 23:36 #11
Vekt
5-7 kg ekstra høres velkjent ut, det har jeg hatt siden tenåra. Men for noen år siden forsvant disse ekstra kiloene, de kom så på igjen og forsvant igjen.. Jeg syns jo det var flott å bli slank sånn uten videre, men så fikk jeg sjekka stoffskiftet og det var altfor høyt. Etter behandling er kiloene igjen på plass. Det er jo litt kjedeling, men jeg foretrekker å ha et normalt stoffskifte.
Klara
-
03-12-06, 01:46 #12
Hei Klara.
Leste for ikke lenge siden, at når man tar av pga høyt stoffskfte, så tar man overraskende nok ikke av fett, men muskelmasse. Så sånn sett er det kanskje godt de kg er tilbake. Ikke bra å miste muskelmasse..
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
03-12-06, 11:55 #13
Vekt
Ja, det stemmer vel det, når du sier det så har jeg lest om det også. Har vært nokså muskelløs en stund, trening og sånt har ikke alltid vært like vellykket heller.
Klara
-
05-12-06, 14:32 #14
jeg gikk ned mange kilo med høyt stoffskifte, og gikk opp disse + 10 kilo til før jeg startet på medisiner.
det raaaaste oppover, og når jeg startet på medisiner stoppet vektøkningen- men det har desverre ikke gått noe av:=/
jeg tror nok at hvis jeg hadde vært veldig nøye med kost og trening så kunne jeg kanskje unngått de ti siste kiloene, men de merket jeg jo ikke før det var for sent:=)
så et tips: vær føre var, og tren jevnlig og spis sunt.
mye av problemet ligger vel for meg i at jeg ikke orket en gåtur engang på mitt verste, og dette kombinert med lavt stoffskifte var jo ingen god kombinasjon.
men jeg er jo ikke stor i det hele tatt sånn sett, men ligger på 25 i BMI. og jeg har ingen tunge muskler å skryte av:=)
-
06-12-06, 18:33 #15
Vekt
KIDA, har du lavt nå og er på vei mot høyere? Da skal du vel bli slankere, slik teoretisk sett? Ser at det ikke alltid funker slik, men man kan jo håpe?
Klara
-
08-12-06, 18:18 #16
Hei
Jeg har lavt stoffskifte. Min tsh er nå på 5,9. Skal man ha ikke en tsh på ca 4 eller mindre?
-
08-12-06, 18:33 #17
TSH skal ligge mellom 0,2 og 4. De fleste har det vel best under 1. Går du til endokrinolog eller bare allmennlege? Jeg vil tro du hadde blitt lettere om du fikk noe lavere TSH, dvs høyere stoffskifte. Bare det ikke blir for høyt, det er ikke noe moro, kan også være farlig.
Hilsen Klara
-
08-12-06, 21:16 #18
Offiselt skal TSH bare opp til 1,5 på levaxin sist jeg hørte.
-
08-12-06, 22:09 #19
Referanse området er opp til 4 på lab'en til Haukeland.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-12-06, 22:12 #20baremei Gjest
Det er for friske som ikke tar tyroxin. Tar man medisin bør det vanligvis ligge lavere.
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Lignende tråder
-
Skjoldbruskkirtel - binyrer: en ubrydelig forbindelse
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 24-06-15, 16:44 -
Høyt stoffskifte som kom i forbindelse med fødsel. Nå lavt.
Av madagaskar i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 21Siste melding: 28-10-10, 12:49 -
Lavt stoffskifte i forbindelse med svangerskap
Av Monja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 26-02-10, 03:17 -
Forbindelse mellom stoffskifte og revmatisme
Av baremei i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 5Siste melding: 13-07-06, 22:34 -
Spørsmål om vekt i forbindelse med hypotyreose.
Av j24 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 05-07-06, 21:54
Svar med sitat
Bokmerker