Er det da ok for oss som enkeltpersoner å bruke tid på det i dette forumet?

Mange som er her inne har jo komplekse symptomer, og selvsagt skal alle være velkomne til å stille spørsmål, men jeg har et slags spørsmål- kanskje et mer retorisk ett: hvis man jevnlig får spørsmål ang symptomer- og det er tydelig at disse symptomene er pga helt andre sykdommer - eks spiseforstyrrelser, er det da ok for oss som enkeltpersoner å bruke tid på det i dette forumet?

Altså, jeg sikter ikke til småprat og spørsmål som avogtil er på siden.

Uten å ville diskutere konkrete tilfeller så hender det jo at man får flere innlegg hvor det er tydelig at noe annet er problemet hvis dere skjønner - og jeg synes det er trist hvis våre svar, som jo er basert på stoffskifteproblematikk skal gi "unnskyldninger" til noen med eks, ja, alvorlige spiseproblemer.

Altså at når vi svarer, så blir det jo helt feil hvis det er en helt annen sykdom som er grobunn for alle disse symptomene.

Eks: "du bør ta mer medisiner hvis du er slapp" og så er egentlig svaret "du må spise". skjønner? Eeehh....ja, det ble jo et litt følsomt emne, men jeg bare prøver å få en bevissthet rundt hvilke forum man holder hvilke spørsmål til.

Og litt det at jeg har et par nære venner med spiseforstyrrelser og kanskje oppfatter enkelte innlegg som et helt annet spørsmål enn det som stilles.

Men med det sagt så er ikke min intensjon å få noen bort fra forumet, kanskje heller bare at jeg blir veldig skeptisk til hva som er bakgrunnen for å stille ulike spørsmål i noen veldig få tilfeller og om det er ok å bruke andres tid og energi på å svare på spørsmål når man kanskje ikke er helt ærlig om bakgrunnen sin..?

Edit / 23. maj 2010 av Admin

Vi har opprettet et nytt forum med overskriften "Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse". I den forbindelse har vi funnet igjen, og lest igjennom mange tråder, der brukere med spiseforstyrrelser har sporet av underveis med egne vinkler på problematikken. Vi har også sett tråder der nyinnmeldte trådstartere aldri oppnådde å få svar før tråden ble "borte" i spiseforstyrrelser.

Vi har også sett mange svar, gitt i beste mening og med utgangspunkt i alminnelig hypothyreose-bakgrunn, der svarene ble oppfattet feil fordi vedkommende med spiseforstyrrelse presset på for å få sin egen (trang til vekttap?) konfirmert av de øvrige. Gode råd her på forumet blir (mis)brukt til å vedlikeholde spiseforstyrrelsen... Les videre i innlegget #15