Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Nordpå
    Meldinger
    30

Standard Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte

Ser av det jeg leser at mange med stoffskifteproblemer også får vektproblemer i forbindelse med sykdommen. Er det noe man får før man blir medisinert eller kan dette også komme etter at man er begynt med medisiner? Har i dag ikke vektproblemer men har jo heller ikke lyst å få det. Har hatt ryggoperasjon og må derfor prøve å holde en normal vekt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

når man har lavt stoffskifte, betyr det at forbrenningen i kroppen går på lavgir. dvs at vi lagrer fett i mye større grad og mye fortere enn mennesker med normal forbrenning :(
    selv om vi spiser normal mat i normale menger for vår kropp og vekt og aktivitetsnivå, vil vi mye lettere bli overvektige.
    for noen har det stor effekt å begynne på Levaxin på mange av symptomene, inkludert fedme, men for andre hjelper det ikke.

kroppen vår klarer ikke å bruke det vi tar inn rett og slett fordi alle reaksjoner skjer for sent inni kroppen vår.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg gikk opp 3 kg etter at jeg begynte med levaxin. Men da hadde jeg allerede gått opp noe fra min forrige normalvekt.
    Men det er vanlig å gå opp litt når man er hypo.
    Noen få går ned i vekt som hypo, og har vanskeligere å få diagnose, fordi de er tynne.
    Kanskje du har også hatt problemer med å få diagnose, siden du ikke gikk opp i vekt...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

jeg gikk opp 10 kilo i løpet av no time da jeg fikk hypotyrose. ( tok litt tid før jeg fikk diagnosen) Etter at jeg begynte med Levaxin gikk jeg enda mer opp.

Når jeg går på Armour som jeg går på nå går jeg sakte ned ( sånn ca.1kg pr. uke, men ligger jeg for høyt kan jeg gå opp i vekt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg gikk opp før jeg fikk Levaxin. Etter medisineringen stoppet vektøkningen. Og da jeg hadde hatt dosen i en del måneder begynte jeg å gå ned.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Min vekt har vært dønn stabil bestandig, jeg har mine 5-7 til overs, og varierer med 2-3 kilo opp eller ned i takt med inntaket av Sørlandschips. Også har jeg sett uforskammet frisk ut. Helt til jeg _ble_ frisk, da var det visst en aldri så liten forskjell likevel, sett i ettertid.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Nordpå
    Meldinger
    30

Standard

Jeg har også gått opp noen kilo, har liksom fått sånne håndtak på sidene...
    Har alltid tidligere hatt stabil vekt å håper jeg ikke får flere kilo nå som jeg er begynt på medisinering

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Slike håndtak har jeg også. Heter visst love handels.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Jeg hadde jo et veldig lavt stoffskifte (TSH 83) og gikk da opp ca 8 kg på 2-3 måender - dette mens jeg fullammet en 6 mnd gammel gutt. Etter at jeg har fått øket levaxin dosen, har vekten stoppet opp. Jeg er fremdeles ikke nede på "normalverdi", men det går absolutt fremover.

Den sisten uken har jeg faktisk hatt lyst til å gjøre noe - og har fått gjort det!!!

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Nordpå
    Meldinger
    30

Standard

Håper at min vekt også stopper når jeg begynner å næme meg min rette dose med levaxin. Har nok enda et sykke å gå, vet vel egentlig ikke hvor tsh `n skal være. Går ut ifra at den må under 4.

Heldig er du som har lyst å gjøre noe Sitter her med adventstjerner rundt meg, men "gidder" liksom ikke å gjøre noe med dem

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Skjoldbruskkirtel - binyrer: en ubrydelig forbindelse
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 24-06-15, 16:44
  2. Høyt stoffskifte som kom i forbindelse med fødsel. Nå lavt.
    Av madagaskar i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 21
    Siste melding: 28-10-10, 12:49
  3. Lavt stoffskifte i forbindelse med svangerskap
    Av Monja i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 26-02-10, 03:17
  4. Forbindelse mellom stoffskifte og revmatisme
    Av baremei i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 5
    Siste melding: 13-07-06, 22:34
  5. Spørsmål om vekt i forbindelse med hypotyreose.
    Av j24 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 2
    Siste melding: 05-07-06, 21:54

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn