Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
-
26-11-06, 14:55 #1
Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
Ser av det jeg leser at mange med stoffskifteproblemer også får vektproblemer i forbindelse med sykdommen. Er det noe man får før man blir medisinert eller kan dette også komme etter at man er begynt med medisiner? Har i dag ikke vektproblemer men har jo heller ikke lyst å få det. Har hatt ryggoperasjon og må derfor prøve å holde en normal vekt.
-
26-11-06, 17:37 #2
når man har lavt stoffskifte, betyr det at forbrenningen i kroppen går på lavgir. dvs at vi lagrer fett i mye større grad og mye fortere enn mennesker med normal forbrenning :(
selv om vi spiser normal mat i normale menger for vår kropp og vekt og aktivitetsnivå, vil vi mye lettere bli overvektige.
for noen har det stor effekt å begynne på Levaxin på mange av symptomene, inkludert fedme, men for andre hjelper det ikke.
kroppen vår klarer ikke å bruke det vi tar inn rett og slett fordi alle reaksjoner skjer for sent inni kroppen vår.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
27-11-06, 11:47 #3
Jeg gikk opp 3 kg etter at jeg begynte med levaxin. Men da hadde jeg allerede gått opp noe fra min forrige normalvekt.
Men det er vanlig å gå opp litt når man er hypo.
Noen få går ned i vekt som hypo, og har vanskeligere å få diagnose, fordi de er tynne.
Kanskje du har også hatt problemer med å få diagnose, siden du ikke gikk opp i vekt...
-
28-11-06, 21:47 #4
jeg gikk opp 10 kilo i løpet av no time da jeg fikk hypotyrose. ( tok litt tid før jeg fikk diagnosen) Etter at jeg begynte med Levaxin gikk jeg enda mer opp.
Når jeg går på Armour som jeg går på nå går jeg sakte ned ( sånn ca.1kg pr. uke, men ligger jeg for høyt kan jeg gå opp i vekt.
-
29-11-06, 01:47 #5
Jeg gikk opp før jeg fikk Levaxin. Etter medisineringen stoppet vektøkningen. Og da jeg hadde hatt dosen i en del måneder begynte jeg å gå ned.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
29-11-06, 07:41 #6baremei Gjest
Min vekt har vært dønn stabil bestandig, jeg har mine 5-7 til overs, og varierer med 2-3 kilo opp eller ned i takt med inntaket av Sørlandschips. Også har jeg sett uforskammet frisk ut. Helt til jeg _ble_ frisk, da var det visst en aldri så liten forskjell likevel, sett i ettertid.
-
29-11-06, 10:19 #7
Jeg har også gått opp noen kilo, har liksom fått sånne håndtak på sidene...
Har alltid tidligere hatt stabil vekt å håper jeg ikke får flere kilo nå som jeg er begynt på medisinering
-
01-12-06, 13:18 #8
-
01-12-06, 22:28 #9
Jeg hadde jo et veldig lavt stoffskifte (TSH 83) og gikk da opp ca 8 kg på 2-3 måender - dette mens jeg fullammet en 6 mnd gammel gutt. Etter at jeg har fått øket levaxin dosen, har vekten stoppet opp. Jeg er fremdeles ikke nede på "normalverdi", men det går absolutt fremover.
Den sisten uken har jeg faktisk hatt lyst til å gjøre noe - og har fått gjort det!!!
-
02-12-06, 17:13 #10
Håper at min vekt også stopper når jeg begynner å næme meg min rette dose med levaxin. Har nok enda et sykke å gå, vet vel egentlig ikke hvor tsh `n skal være. Går ut ifra at den må under 4.
Heldig er du som har lyst å gjøre noe
Sitter her med adventstjerner rundt meg, men "gidder" liksom ikke å gjøre noe med dem
Lignende tråder
-
Skjoldbruskkirtel - binyrer: en ubrydelig forbindelse
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 24-06-15, 16:44 -
Høyt stoffskifte som kom i forbindelse med fødsel. Nå lavt.
Av madagaskar i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 21Siste melding: 28-10-10, 12:49 -
Lavt stoffskifte i forbindelse med svangerskap
Av Monja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 26-02-10, 03:17 -
Forbindelse mellom stoffskifte og revmatisme
Av baremei i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 5Siste melding: 13-07-06, 22:34 -
Spørsmål om vekt i forbindelse med hypotyreose.
Av j24 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 05-07-06, 21:54
Svar med sitat
Bokmerker