Viser søkeresultater 231 til 240 av 340
-
24-11-06, 16:18 #231
Hei
Jeg får i meg mat men sikkert ikke nok og drikker men sikkert ikke nok men får i meg ivertfall
Jeg får hjelp av Psykolog men har ikke vært der denne uken for hun var syk men skal neste uke
Jeg vet ikke hvor lavt blodtrykket var men legen sa ooooj liksom se nå hvor sakte det går men jeg skjønner jo ingenting jeg da he he
Så ba hun meg drikke farris eller Bonaqua liker ikke vann eller noe av det andre jeg men jeg får ned da
Trener for mye ja ivertfall på sykkeln der sitter jeg nå i over 90 min hver dag og kan det gjøre at man får lavt blodtrykk?
GODKLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
24-11-06, 16:22 #232baremei Gjest
Takk, Tussa. Det er ikke vondt ment, men jeg tror kanskje Lilja gjør vondt verre for seg selv ved å stille bestemte spørsmål, og jeg synes etterhvert at de fleste spørsmålene peker i retning av at hensikten er enda mer vekttap. Korriger meg hvis jeg tar feil, Lilja, men
Anorexia er slett ikke til å spøke med, og jeg har undersøkt litt rundt det. At stoffskiftet må på plass er helt sikkert, på den annen side blir det en nesten umulig oppgave så lenge den andre sykdommen er så aggressiv.
Tar du imot den hjelpen du får, Lilja? Får du nok hjelp? Hvis ikke, hva slags hjelp vil du egentlig ha? Er du helt ærlig med behandlerne dine? Forteller du f.eks. legen hvor mye du egentlig trener, spesielt når han ber deg trene mer? Og hvor mye eller lite du spiser og drikker?
Det er helt umulig for noen å hjelpe deg hvis du ikke er ærlig, og hvis du virkelig vil ut av dette bør du gå helhjertet inn for oppgaven og si til deg selv at nok er nok. Jeg synes du bør lese innleggene fra Stina et par ganger til - med lupe. Og ta dem til deg.
Jeg har oppriktig vondt av deg, samtidig som jeg synes du må ta et grepa tak på deg selv. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men du har egentlig ikke noe valg. Du vet hva alternativet er?
-
24-11-06, 16:44 #233
Hei
Ja jeg forteller alt til Psykologen min om hur jeg trener men det skjer ikke noe nesten som de sier jeg driter i deg, men hun sier hun bryr seg og vil hjelpe men hjelper hun nok nei synes hun er treig jeg da uff dumt si det men
Så jeg er en person som sier alt som det er. Men legen kjenner jo ikke meg så henne har jeg ikke sagt hvor mye jeg trener så derfor hun sier jeg må trene få muskler men jeg sier jeg trener mye jeg da.
Men jeg sier ikke jeg skal drikke Bonaqua eller annet for at jeg skal bli sykere det er feil.
Jeg bare lurte jeg om Blodtrykk og så blei det mye annet prat her uff jeg burde kansje gå bort fra forumet jeg vil da ingen vondt jeg da.
Nei Anorexia er ikke til og spøke med det kan ende i døden for mange det for man ser ikke hvor ille man kan drive seg at man blir så tynn og alt svikter men jeg er nok for redd til og la det skje jeg har jo vært nesten døden nær jeg men jeg skal ikke ditt igjen det skal jeg sørge for men ja den sykdommen river jo i meg for det selv om jeg vet at jeg skal ikke ditt jeg var. Jeg har gode perioder og dårlige nå er det sikkert den dårlige som er igang dumt er det vet jeg.
KLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
24-11-06, 17:05 #234
Hei Lilja, drikk bonaqua eller farris hvis du ikke liker vann.
Dessuten så må det være nok albumin i blodet for å holde væsken inne i blodårene. Med lavt Albumin så får man faktisk ødemer. Spis nok proteiner, som man trenger til albumin.
NLP-folkene er ofte listet opp under alternativ behandling, kanskje fordi de ikke kan listes opp under psykologer.
Koster penger som man må betale selv, men en jeg kjenner fikk det dekket gjennom sosialkontoret på 90-tallet, hun hadde spiseforstyrrelser hun og, men ikke akkurat som deg.
Jeg vet ikke hvor det er noen i en by nær deg.
Anbefaler NLP-terapi.
Og lavt stoffskifte (=høy TSH) kan gjerne gi symptomer som bipolar og angst og mye rart. Går over ved riktig medisinering.
Hilsen
nora
-
24-11-06, 17:13 #235
Hei NORA
Takker takker for svar
Jeg drikker det jeg det går lettere ned enn med vann 
Jeg leita etter de NLP men det er ingen her hvor jeg bor i Østfold Moss de er så langt unna eller finnes det her også ?
Ja proteiner trenger jeg finnes det noe man kjøpe på helsekost pulver eller noe så jeg får i meg det ?
GODKLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
24-11-06, 17:24 #236
Proteinrik mat er bl.a. kjøtt, fisk og kylling.
-
24-11-06, 17:29 #237
Spiser mye fisk og Kylling
Men det er ikke nok for meg som er som jeg er eller da jeg trener så mye jeg gjør da så trenger nok jeg mer
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
24-11-06, 17:31 #238
Var ikke vondt ment til deg altså.
Opprinnelig skrevet av baremei
vet bare hvor ille det er å ha spisef. Har hatt det i over halve mitt liv, er 25 år nå.
Derfor vet jeg hvor vanskelig det er...
:(
En god helg ønskes
-
24-11-06, 17:52 #239baremei Gjest
Var egentlig ikke det jeg lurte på. Fint at du forteller det, men forteller du hvordan du egentlig har det? Ville du f.eks. turt å ta utskrift av alle dine spørsmål og svar herfra og vise henne?
Opprinnelig skrevet av Lilja
Hadde du gjort det tror jeg dere kunne begynt å jobbe skikkelig med saken.
Men du synes ikke det hjelper det spøtt? Da er det jo litt dødfødt, ja. Kan du få byttet behandler? Hva sier legen din om psykologen? Har du fortalt at du synes det ikke fungerer noe særlig? Og hva mener du selv psykologen kan gjøre for deg? Tværer hun på gamle greier, eller er hun fokusert på hva du selv kan og må gjøre, og hvordan? Ser dere fremover sammen, eller blir du gravd ned i gammel møkk? Mange måter å gjøre sånt på, og det er jo så individuelt hva som virker.
Hva sa du når hun ba deg trene mer? Sa du at du "trener mye" eller sa du "jeg sykler 90 minutter hver dag og..."Så jeg er en person som sier alt som det er. Men legen kjenner jo ikke meg så henne har jeg ikke sagt hvor mye jeg trener så derfor hun sier jeg må trene få muskler men jeg sier jeg trener mye jeg da.
Det har jeg da heller ikke antydet. Da har du eller jeg misforstått noe. Men jeg har det bestemte inntrykket av at du drikker og spiser alt for lite, i tillegg til at du trener altfor hardt, og at det er derfor du ble bedt om å drikke Farris. Forresten er en blanding av eplejuice og farris, halvparten av hver, en veldig god drikk.Men jeg sier ikke jeg skal drikke Bonaqua eller annet for at jeg skal bli sykere det er feil.
Har noen antydet at du gjør noen vondt? Ikke i det hele tatt. Men å true med å forsvinne hver gang noen går litt i dybden er ikke særlig ok, hverken for din eller vår del. Stiller du den typen spørsmål du gjør må du nesten tåle det. Det er jo for å få og gi hjelp vi er her, og da hender det at ting sporer av litt, rett og slett fordi summen av spørsmål og svar og typen spørsmål legger opp til det, sånn etterhvert.Jeg bare lurte jeg om Blodtrykk og så blei det mye annet prat her uff jeg burde kansje gå bort fra forumet jeg vil da ingen vondt jeg da.
Men har det virkelig gått opp for deg at det kan skje deg også? Er det lov å spørre hvor mye du veier nå? Du trenger ikke svare.Nei Anorexia er ikke til og spøke med det kan ende i døden for mange
Og at du er den eneste som kan sørge for at det ikke skjer?
Du kan få så mye hjelp at de sitter på deg døgnet rundt, men ingenting vil hjelpe inntil du har koblet om deg selv til virkelig å VILLE! Og først da vil hjelpen du har mulighet til å bruke begynne å virke. Og da blir du også nødt til å godta at du vil gå noe opp i vekt. Og akseptere at du vil måtte leve med en vekt som er normal for din kropp uavhengig av hva du synes du ser i speilet.
Det er altså summen av spørsmål og svar som gjør at jeg tviler på om du forteller alt til behandlerne dine. Ikke fordi jeg tror du er uærlig, men det ligger jo i sykdommens natur. Det er jo det som gjør den så farlig, virker det som. Og som gjør at jeg tviler på om vi på forumet har så mye å bidra med som faktisk kan hjelpe.
Ã… svare på blodprøvesvar og spørsmål om generelle symptomer og slikt er helt greit og det vi gjør mest av, men ditt tilfelle er så innfløkt at jeg tror det er en fare for at vi svarer feil og gjør vondt verre, fordi mange kan mye om stoffskifte og "seg selv", men ingenting om anorexia og hva den gjør både med personen og med stoffskiftet.
Så jeg føler meg på gyngende grunn til og med når jeg svarer at en TSH er altfor høy og at dosen må økes. Vanligvis stemmer jo det, men da dukker det andre spørsmål opp: du har jo mange symptomer som vanligvis kan relateres til høyt stoffskifte, altså hyper.
Men jeg har også funnet ut at anorexia i "aktiv fase" gir lignende plager Og hva kan en doseøkning føre til da? Hva med hjertet ditt, f.eks?
Det vet jeg altså ingenting om, og føler det vanskelig å gi råd.
Så det handler ikke om uvilje eller vrangvilje, men om manglende kunnskap.[/quote]
-
24-11-06, 18:20 #240
Helt og totalt enig med deg, baremei. Jeg føler rett og slett en mangel på kompetanse for oss på dette forumet når det gjelder å gi råd til folk med anorexia (vi sliter kanskje med det litt motsatte?...)
Det er ikke så lurt av oss å prøve å gi gode råd til deg, Lilja.Du har kanskje fått "krøll" på stoffskiftet pga. din spiseforstyrrelse? Altså også et annet utgangspunkt enn de fleste av oss andre.
Føler at den beste hjelpen du kan få er hos en psykolog. Kanskje du kan bytte ut den du har? Det virker ikke som om kjemien er helt tilstede mellom dere.
Du er en fin jente, Lilja - og RÃ…GOD tl å ta bilder!!!
Du kan helt sikkert en masse - og du er omsorgsfull! (Bare så du vet det
)
Og jeg vil gjerne at du fortsetter å fortelle om hvordan det går med deg her på forumet!!!
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker