Side 23 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 221 til 230 av 340
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Standard

Sivcath:

Hva mente du med at du skulle fått behandling for betennelsen dem fant på ul-undersökelsen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Vel, jeg hadde en betennelse i skjoldbrukskjertelen, og dette var også å se på blodprøvene. Jeg hadde høy TSH, jeg hadde positiv Anti-TPO (ultralyden bekrefter dette) og min FT4 var lav, men innenfor grensen.

Internisten diagnoserte subklinisk hypo og Hashimotos.

Så det legen mente var at jeg definitivt hadde rett på å få hjelp for mine plager, så det ble tilførsel av T4.

Det var det han mente

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Standard

Ok, da forstår jeg. Fikk du levaxin da eller?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Her i Nederland har de ikke Levaxin (som jeg vet om i alle fall). Så de satte meg på noe som heter Thyrax (samme innhold).
    Nå er jeg på Levothyroxine... samme som Thyrax, men mye billigere for forsikringsselskapet...

Har ikke målt Anti-tpo siden, det er egentlig nyttesløst, siden Hashimoto er noe jeg må alltid leve med. De kan man ikke fjerne med medisiner... men Anti-tpo kan være tidvis lav... og tidvis høy...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Litt spørsmål :)

Hei idag drakk jeg et glass Bonaqua og jeg skal ta flere glass i løpet av dagen. Men hvorfor begynte jeg og skjelve i armene mine da jeg drakk dette?

Hvorfor får man lavt blodtrykk ? Og hva kan man gjøre for og bli kvitt lavt Blodtrykk ?

GODHELG KOS
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

baremei Gjest

Standard

Drikker du Bonaqua kan du like gjerne drikke vann fra springen.

Jeg tror du har blitt bedt om å drikke Farris fordi legen har skjønt noe vi ikke har skjønt riktig enda: du spiser alt for lite, kanskje nesten ingenting, og du drikker ikke heller.
    Og det siste spesielt er livsfarlig, du mangler muligens både det ene og det andre i kroppen, og legen ber deg drikke Farris i et forsøk på i det minste å holde deg på beina.
    Hva slags hjelp får du nå, bortsett fra hos fastlegen?

Jeg har en veldig sterk følelse av å bli manipulert, og vil gjerne at du forteller meg at jeg tar feil.

baremei Gjest

Standard Re: Litt spørsmål :)

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja
    Hvorfor får man lavt blodtrykk ? Og hva kan man gjøre for og bli kvitt lavt Blodtrykk ?
    Spise nok til at kroppen trives. Drikke sånn ca 2 liter om dagen - i tillegg til væske man får i seg i annen mat. Få i seg noe salt (de fleste får i seg mer enn nok via ferdigmat, men vi trenger litt uansett). Derav Farrisen, tenker jeg.

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    45
    Meldinger
    58

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Drikker du Bonaqua kan du like gjerne drikke vann fra springen.

Jeg tror du har blitt bedt om å drikke Farris fordi legen har skjønt noe vi ikke har skjønt riktig enda: du spiser alt for lite, kanskje nesten ingenting, og du drikker ikke heller.
    Og det siste spesielt er livsfarlig, du mangler muligens både det ene og det andre i kroppen, og legen ber deg drikke Farris i et forsøk på i det minste å holde deg på beina.
    Hva slags hjelp får du nå, bortsett fra hos fastlegen?

Jeg har en veldig sterk følelse av å bli manipulert, og vil gjerne at du forteller meg at jeg tar feil.
    Synes du er ganske kvass her jeg.

Hei Lilja

Her står det litt om lavt blodtrykk:

http://no.wikipedia.org/wiki/Blodtrykk#Lavt_blodtrykk

Få i deg nok væske og mat om du greier. Tror nok at kroppen din er sliten om du trener mye feks.

Hvor lavt er blodtrykket ditt?
    Et litt lavt blodtrykk er egentlig bare gunstig for kroppen. Men for lavt gir jo ubehagelige sympt.

En beahandler ikke lavt blodtrykk men den årsaken som gjør at du har lavt blodtrykk.

En klem fra meg

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Ved å drikke vann, bare vann, og kanskje :evil: spiser i minste laget eller ikke i det hele tatt, så skyller vannet ut sporstoffer som kroppen din gjerne vil ha. Hvis du leser på flasken så ser du disse på etiketten.Derfor, tror jeg, at legen anbefalte deg Farris.
    Har jobbet i helsevesenet i mange år og sett et tilfelle hvor alle sporstoffer forsvant på grunn av for stort, alt for stort vanninntak. Drikk Farris du, prøv noen av de med smakstilsetning.

Litt blasert å si at vondt skal vondt fordrive...... men noen ganger er det en sannhet.

I beste mening og lykke til fra Tussa

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Tussa her igjen. Syntes ikke "baremeg" var kvass, bare rett ut tale og kan vel være greit når det er godt ment ??

Side 23 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn