Side 1 av 5 12345 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 44
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Stadig forkjøla :-(

Hele forrige uke lå jeg hjemme med halsbetennelse og "gående" på antibiotika og nå når jeg endelig er tilbake på jobb, så har jeg blitt så veldig forkjøla.... Hoster til jeg kaster opp og har mista stemmen ! Hostesaften hjelper litt, men jeg blir mest trøtt av den.
    Nå er det 3. gang jeg er dårlig med forkjølelse og småvond hals siden august, jeg har også vært bortimot stemmeløs av heshet de forrige gangene også. Jeg som sjelden blir forkjøla, skjønner nå ikke noen verdens ting. Hoster fra langt nede i bronkiene og har veldig vondt i brystet og mistenker at jeg egentlig har fått en liten "touch" av bronkitt.
    I og med at det er siste dag med antibiotika idag, så får jeg ikke tatt noen nye tester før fredag, men jeg krysser fingrene for at jeg er frisk innen da!

Jeg blir i perioder lettere syk enn andre ganger, men dette syns jeg går over alle støvleskaft !
    Er det noen andre som sliter med mye forkjølelse ?

Medlem siden
    Nov 2006
    Meldinger
    11

Standard

Hei.

Jeg har slitt med stadige luftveisinferksjoner, og ifølge min lege kan dette ha sammenheng med at jeg har hatt en autoimun betennese i skjoldbruskkjertelen (har akkurat operert den bort). Dette har gjort at jeg har gått med en konstant betennelse over flere år, og da jobber imunforsvaret på spreng med dette hele tiden og er for "opptatt" med dette og dermed tar jeg til meg alt som går av andre sykdommer.

Har vært mer syk enn ungene de siste årene... Nå håper jeg det skal bli bedre i og med at kjertelen er borte og dermed også betennelsen .

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Jeg har skrytt av at jeg aldri er forkjøla - for det har vært veldig sjeldent de siste åra. (hatt lavt stoffskifte i 4 år)

MEN: I år har den ene forkjølelsen overtatt etter den andre i hele høst! Blir jo aldri frisk! Vondt i kroppen, halsen, hoster osv.osv. Hører om flere andre som har den sånn - må være en skikkelig langvarig virus som går, tror jeg

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har også slitt med forkjølelse. Er enig med deg i at det høres ut som om du kan ha bromkitt siden du hoster så du nesten kaster opp.

Nå har jeg begynt med kosttilskudd i form av hvitløk. Det skal jo være naturens egen antibiotika. Så får vi se er lei av å være forkjølet.

Ønsker alle som sliter med forkjølelse god bedring.

baremei Gjest

Standard

Ingefær er heller ikke dumt. Røsker skikkelig opp både i nese og hals.

Frisk ingefær, 3-4 tynne skiver, la trekke i tildekket kopp i ca 10min. Tilsett evt. litt honning.

Ganske sterkt og friskt, men du verden som det letter! Fint når magen slår seg vrang også.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

På hvilken måte mener du magen kan slå seg vrang? Min er oppblåst og jeg har stadig sure oppstøt og følelse av at det er noe i halsen.

baremei Gjest

Standard

Vrang som i vrang. Forstoppet, oppblåst, diare, alle varianter. Kamille, fennikkel og peppermynte er også alternativer. Fennikkel er fin mot luft i magen, kamille og peppermynte roer ned. Ikke overdriv kamillen, mer enn to kopper virker motsatt av det du ønsker.

Mot sure oppstøt brukte jeg ETT lite glass melk og knasket agurk. Fikk et råd av legen en gang jeg fikk anfall (viste seg at jeg hadde fått sår i spiserøret, og når jeg la meg ned begynte det å etse igjen, ufattelig vondt): Ligge med hodet høyt, drikke litt iskald Farris og så tygge et par Titralac sakte og svelge litt og litt. Den legger seg da som en hinne og demper smertene og oppstøtene. Fungerte fantastisk bra.
    Siden da har jeg ikke vært plaget, med mindre jeg hiver innpå med junk food og brus.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tusen takk for svar Baremei

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har alltid vært fryktelig forkjølet siden jeg var liten. Forferdelig hoste... +++ Men etter at det ble oppdaget at jeg hadde luftveisallergi ved ca 30, og astma ved ca 35 og sluttet å røyke ved ca 38, så har jeg blitt mye bedre. Får aldri den hosten mer etter at jeg sluttet å røyke. Og hvis jeg får tendensene, så hjelper astma-medisinen meg til å stagge det noe + bli fortere "frisk". Samt store doser C-vitamin da, evt hvitløk.

Men jeg sliter fortsatt med mye vondt i halsen og neseproblemer, så...

Uansett, tanken var at du kanskje har astma.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg var også nesten alltid tett i nesen. Fant som Stina ut at jeg hadde kraftig allergi mot støvmidd. Har blitt MYE bedre siden jeg startet med allergitabletter. Har ikke hatt feber på over 1 år. Og jeg pleier å ligge flat 3 - 4 ganger i året med forkjølelse og feber.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 5 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn