Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Threaded View
-
15-11-06, 11:20 #6
Takker og bukker for glimrende tilbakemeldinger som bekrefter det jeg allerede hadde mistanke om
Jeg skal be om de prøvene du nevner baremei. Ut ifra det jeg har lest her på forumet så tippet jeg at jeg var lav på B12 og ferritin. Skal også huske på at jeg skal ta prøvene tidlig på dagen og ikke på ettermiddagen.
Har antagelig en øket risiko for pcos og gynekologen min har også nevnt metformin, men vil avvente resultatet av c-peptid først. P-pillen Diane er også et alternativ, men hun var ikke så gira på det så tidlig i utredningen. Må innrømme at jeg har bedre magefølelse på at gynekologen vet hva hun holder på med enn fastlegen. Prøvene hos gynekolog ble tatt på dag 3 i syklus etter en runde med Provera for å få stoppet småblødningene.
Formen er opp og ned, har slitt veldig denne høsten og vært synlig sliten. I mitt yrke er imidlertid ikke utbrenthet noe sjeldent fenomen og jeg har til tider fått høre at jeg brenner lyset i begge endene. Jeg tror imidlertid ikke at det er utbrenthet jeg har for jeg kom meg ikke vesentlig når jeg hadde 2 års studiepause og mye fri for ett år siden. Har ikke leddsmerter slik jeg ser flere andre sliter med. Hos meg er det fysiske småblødningene samt at jeg mister mye hår og neglene er heller ikke noe å skryte av. I tillegg er jeg generelt trett og sliten. Prøvde noe tilskudd jeg fikk på helsekosten som skulle være bra for hår og negler, men det har ikke hjulpet noe vesentlig. Når jeg har dårlige perioder så er det akkurat som om kroppen "murrer" innvendig, jeg får blanke øyne, røde kinn og tørr hud selv om jeg drikker masse vann i løpet av dagen. Har også stort behov for masse søvn når jeg har disse periodene.
Dette ble veldig kort - har kort lunsjpause
Laura
Lignende tråder
-
Hvilke symptomer vil forsvinne og hvilke må man leve med?
Av bambi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 20-04-08, 14:01 -
skal til legen... hvilke prøver bør jeg be om?
Av Lissa i forumet Hos legenSvar: 16Siste melding: 19-10-06, 11:30 -
hvilke prøver tas ved høyt stoffskifte
Av milla i forumet Høyt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 24-04-06, 19:04

Svar med sitat
Bokmerker