Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
Dette var en flott oppsummering av mange ting som har vært oppe her i forumet, Anisa.

Mener forresten at det er Melatonin i druer (hørte det på radioen for en stund siden).

Og så er det vel noen som mener at 500 mg magnesium om dagen, er for mye. Husker ikke link nå...
Hej Stina

Jo, der er så meget man hører og læser, at det er til at lægge sig og dø af Så er det det ene der er godt, så er der det samme, der pludselig er ikke så godt.... Der er faktisk efterhånden en del år siden, at jeg er holdt op med at lytte og læser istedet mere om hvad der foregår på "videns marked"... Men jeg har vist nok "hørt" en del år mere end du har (tænker her på alderforskellen. Ganske vist ved jeg ikke hvor gemmel er du, men du "lyder" altså yngre end jeg, vil jed tro )

500 mg magnesium er faktisk ikke så meget.... I sammenligning med calcium, der hører i lignende sammenhænge - lyder det faktisk meget rimeligt. Men i sammenligning med andre stoffer, man anvender i spormængder - ja, så er 500 mg meget. Jeg havde det på samme måde den gang jeg opdagede, at hvis man får (som voksen) mindre end.... hold godt fast! .... 3 gram kalium i døgnet, vil man før eller siden "spare" op til adskillige vanskelligheder i vand- og energiomsætning i kroppen. men 3 gram altså - come on man.... det var svært at sluge. Men det passer altså... Så vær ikke bekymret... magnesium er et meget vigtigt mineral for kroppen - så hellere nok af det end for lidt 8)

Med hensyn til artiklen om trætte binyrer.... kunne jeg ikke bare linke til. På den pågældende hjemmeside kan artiklerne ikke linkes direkte til. Det bedste ved det hele er, at den læge der skriver artikler på denne side - er meget troværdig, er glad for alternative løsninger (hvis de findes) og nøjes ikke kun med at beskrive tilstandene/sygdomme, men giver også mange bud på, hvad man selv kan gøre ved sine problemer.... Den danske lægestand hader ham og behandler ham som "frafalden".... Godt han ikke lader sig kue...