Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Tråd: Karbohydrater
Threaded View
-
11-11-06, 08:11 #5
jeg tror det mest fornuftige er alt med måte jeg
noe vi bør tenke på alle sammen er å unngå ting som er veldig lettfordøyelig, unngå loff, godteri, kaker osv i hverdagen.
til og med kostholdsekspertene har jo i mange år vært enige om athalve middagstalerkenen skal fylles med grønnsaker. resten skal fordeles likt på kjøtt/fisk og potet/ris/pasta.
det er ikke så sjelden jeg spiser middag uten den siste biten der.
jeg tror på at vi er forskjellige også. selv har jeg flere ting i bakhodet når jeg tenker på mitt eget kosthold; b
lodtypedietten, Atkins og Grethe Roede... selv om de er forskjellige er det ikke umulig å kombinere prinsippene.
jeg teller kalorier, unngår poteter, appelsinsaft, rosenkål... osv ( siden blodtype 0 ikke tåler det - det stemmer bra med hva jeg opplever ubehag etter inntak). jeg fyller på med proteiner i hvert måltid og forsøker å spise en del måltider uten karbohydrater. jeg merker at jeg også fungerer bedre med mye proteiner i kosten. jeg har lett for å få lavt blodsukker, med påfølgende svimmelhet, så for meg er dette riktig.
jeg får også kjøttsug når jeg venter mensen... eller blodsug... ( liten vampyr en gang i mnd he he
) jeg spiser lungemos, leverpostei og kjøtt... om jeg har da.
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
MCT olje - erstatning for raske karbohydrater?
Av marge i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 16-06-07, 14:23 -
de gjør det ikke lett for oss å unngå karbohydrater nei...
Av Lissa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 2Siste melding: 07-11-06, 13:57 -
Trege og raske karbohydrater?
Av Joni i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 10Siste melding: 27-07-06, 21:20

Svar med sitat
Bokmerker