Viser søkeresultater 41 til 50 av 64
-
28-10-06, 11:21 #41
hg eisann.nei ikke prøvd selen,,,d v litt usikker men tror det
jeg har prøvd det meste før i tiden,og det var for det meste et pengesluk.....jeg har altid hvert slank rundt midjen .men i de siste årene har jeg bare blitt større å større,,,,
.
men nå har jeg begynt slanking ,men det går sakte.så sakte;(
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
07-11-06, 22:58 #42
Er det slik at jo høyere og/eller over lengre tid med Anti-TPO, jo mer sliten binyrebark?
Eller har de med stoffskifteproblemer som ikke har antistoffer, like stor ubalansen i binyrebarken som de med antistoffer?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
08-11-06, 10:45 #43baremei Gjest
Tror nok det, ja. Hypo er hypo, og kroppen må jobbe og piskes og blir sliten uansett årsak, og da må binyrene trå til. Og blir pisket de også. Jeg mistenker at jeg hadde slitne binyrer inntil behandlingen sakte ble mer riktig og fikk tid til å gjøre jobben sin (vi snakker maaange måneder, faktisk et par år). Etterhvert ga saltsuget seg, bl.a. Jeg har prestert å spise salt med teskje - det er vel et ganske sikkert tegn på binyrebarktrøbbel.
-
08-11-06, 11:02 #44
Jeg var også positiv på Anti-TPO (mer enn 260 i blodet), pluss at dette kunne sees på echo av skjoldbrukskjertelen.
Jeg har spurt internisten jeg går til om Selen. Han mener det ikke har noen stor virkning på Anti-TPO. Men det var bra for noe annet... kan bare ikke huske hva det var som han nevnte...
Og ang kommentaren om at lavkarbo er en oppfordring til å spise mer kjøtt. Jeg ser det ikke slik.
Jeg spiser ikke noe mer kjøtt enn hva jeg normalt ville gjøre hvis jeg kutter ned på karbo (ris, pasta, poteter, brød produkter). Men jeg spiser absolutt mer grønntfor...
Jeg er heller ikke så glad i masseproduksjon av dyr for bespisning...
-
09-11-06, 21:02 #45
Var til legen i dag. Spurte rett ut hvorfor jeg fremdeles var så dårlig etter år på Levaxin. Blodprøvene er jo fine. Om antistoffene hadde noe å si...
"Ja, du har jo vært til endokrinolog. Det er kommet fram at du har flere autoimmune sykdommer. Det er selve den autoimmune tilstanden som får deg til å føle deg så dårlig. Du har flere organer som er delvis ødelagt."
"Kan jeg ikke få antistoffene ned med noe? Bruker nå et rådyrt naturmiddel i et desperat forsøk..."
"Jo, kortison, men det har jo så mange bivirkninger."
Ærlig tale, i alle fall.
baremeiDet var da enormt!Jeg har prestert å spise salt med teskje
sivcathDet gleder meg.Jeg er heller ikke så glad i masseproduksjon av dyr for bespisning"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
10-11-06, 01:47 #46
Gjerne ærlig tale, men ikke akkurat presis!! Går jo ikke an å si slikt uten å presisere hva som menes med det! Mas om henvisning til Aker du! De har ikke rett til å nekte deg det. Frrrr... Blir så sinna!!! :evil: :evil:"Ja, du har jo vært til endokrinolog. Det er kommet fram at du har flere autoimmune sykdommer. Det er selve den autoimmune tilstanden som får deg til å føle deg så dårlig. Du har flere organer som er delvis ødelagt."
"Kan jeg ikke få antistoffene ned med noe? Bruker nå et rådyrt naturmiddel i et desperat forsøk..."
"Jo, kortison, men det har jo så mange bivirkninger."
Ærlig tale, i alle fall.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
10-11-06, 19:17 #47
Anne Ma ;)
Hva tenker du på?Gjerne ærlig tale, men ikke akkurat presis!! Går jo ikke an å si slikt uten å presisere hva som menes med det!
Er det ikke presist - hva da? Jeg konkluderte med at jeg i det siste har tenkt på om det ikke er selve antistoffene som får meg til å føle meg så veldig elendig, spesielt siden jeg har antistoffer mot 2-3 funksjoner/organer i kroppen min. Så jeg oppfattet det som om vi forstod hverandre veldig her, men jeg vil gjerne høre hva du tenker på.
Jo, har tenkt en del på Aker de siste par månedene. Evt sammen med min sønn. Men nå ville jo legen henvise meg til øyenlege pga alle øyeproblemene. Lurer på om jeg nevnte Aker igjen på vei ut døra, og at det var da han sa at han synes jeg skulle til øyenlege uansett med tanke på fremtiden (men jeg vet ikke hva han mente med det - hadde vel vært der i en halvtime, så mine krefter var ved å ebbe ut). Så kanskje han synes det var nok å bli utredet hos øyenlege. Vil jo fortelle om min Hashimotos hos øyenlegen også, så får vi se hva han sier.
Og så forsøkte legen å bla opp dokumentasjon fra endokrinologen fordi jeg ba om å få tatt TRAS og Anti-TG. Han mente at dette hadde nok endokrinologen tatt i sin tid, men han fant ikke noe. Så jeg fikk da "innvilget" disse prøvene. Så jeg var stort sett fornøyd med besøket. Fikk jo innvilget 2 av 3 ønsker. Og legen var som han oftest har vært: veldig hyggelig.
Skal nok fortsatt ha Aker i tankene fremover. Kanskje jeg skulle etterligne ditt strålende eksempel: Ã… få noe ned på papiret først. Men jeg tror det er sannsynlig at jeg kommer til å ringe dem. Vi får se....."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
10-11-06, 19:53 #48
Stina, det kan være litt lettere å huske ting om deg hvis du lister opp at du f eks har antistoffer mot eggestokkene, samt hvis du har fått påvist noen andre. Vi er mer eller mindre hypo og kan ikk huske fra uke til uke...
Det fins forresten noen som forsker på autoimmunitet mot flere organer samtidig i Norge, noen forskere i Bergen. De forsker primært på APS1 eller noe.....
http://www.helse-bergen.no/avd/roas/ men jeg mener det er dem som kan ha den nødvendige kompetansen angående dine sykdommer, og om man kan gjøre noe.
Se bare på hva de har publisert:
http://www.helse-bergen.no/avd/roas/hel ... sjoner.htm
eller så vet de kanskje om hvem som har greie på antistoffer mot eggestokkene og andre ting samtidig.
Uansett, med øyesymptomene, så må man teste for TRAS.
Premature ovarian failure heter gjerne POF på engelsk , hvis noen vil søke på noen ord...
Forresten, her er bittelitt om POF
http://www.emedicine.com/MED/topic1700.htm
-
11-11-06, 01:16 #49
Hei Stina

Sorry.. Jeg misforstod det du skrev...
Er ikke den mest skarpsindige for tiden akkurat ;) Det kommer seg igjen heldigvis
Kanskj du kan gjøre begge deler? Både skrive ned og ringe?Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-11-06, 01:38 #50
nora
Har lagt til ting i signaturen min nå ang antistoffer m.m., så nå er den like vond og lang som innleggene mine.
Har kikket litt på sidene fra Bergen. Interessant. Kanskje jeg skal kontakte dem. Var forresten link til ei side med døgnrytme der som var veldig interessant.
Har bestilt prøve av TRAS, ja. Men hva har den med øynene å gjøre?
Med mine øyne og mitt hode, klarer jeg ikke å lese engelsk. Men kikket så vidt på sida der. Så at det var noe om ulike stimulerende hormoner fra hodet. Jeg har jo også veldige problemer med døgnrytme og temperatur, noe som blir styrt fra hjernen. Så jeg er veldig av den oppfatning av at alt jeg feiler har nøye sammenheng.
Anne Ma ;)
Her er jeg SÃ… fornøyd med legebesøket, og så kommer du og forvirrer meg totalt. Den forbaska legen....!!!??? Ja, hvorfor ikke - ofte blir vi jo møtt med utrolig mye rart, så det er lett å tro det verste. Spesielt når man er så dårlig. Stakkars deg. Håper inderlig du snart er på bedringens vei. Og så nå som det er høst - våres beste årstid! Ja, ja, september var god for meg, hvordan var den for deg?
Jo, sikkert både skrive og ringe. Vi får se. Hadde også tenkt å ta opp ME-tråden igjen i 2007 hvis jeg ikke klarte å bli bedre av stoffskiftet ved å "forske" litt på egenhånd (altså ved å snakke med dere andre + lese litt). Og det ser jo heller litt dårlig ut."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
anti-tpo = antistoffer som angriper kjertelen eller?
Av gutt_81 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 02-01-08, 12:46 -
Hvem hva hvor ???
Av Tussa i forumet Hos legenSvar: 5Siste melding: 23-03-07, 17:46 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53
Svar med sitat
Bokmerker