Viser søkeresultater 11 til 20 av 30
-
09-11-06, 14:02 #11
Den fysioterapien e sikkert psykomotorisk behandling. Når det gjelder rehabiliteringssenter så hadde jeg et opphold i salangen Troms, men da hadde de enda ikke funnet diagnosen lavt stoffskifte så jeg hadde ikke mye utbytte av det da. Skal til et nytt opphold iløpet av neste år i valnesfjord og gleder meg veldig. Som du sier så får man tid for seg selv, serverte måltider, og det er også mye trening og fysioterapi. Tror de fleste vil ha godt av et sånt opphold som sliter med helsa. Man har kanskje ikke energien til å ta vare på seg selv når man har de rundt seg å ta vare på, men dette oppholdet dreier seg om deg så nyt det
Lykke til, og klem fra Helene
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
09-11-06, 14:19 #12
Takk for den Helene!
Det er nu ihvertfall noe å søke på synes æ, og å drømme om
Men vet ju ikke om æ har "grunn " nok ?
En annen ting, ringte nettopp legesenteret og fikk lab.resultatene. Mens hun holdte på å lese opp, sier hun , at nu gjør hun sikkert noe dumt. Og at eg. så har hun ikke lov til å gi meg res. Er det sant? Æ fikk nu dem, sa at de er ju mine og det var hun enig i.
-
09-11-06, 14:27 #13
Man har rett til innsyn i egne prøver, men det kan være de er forsiktige når legen ikke har sett dem selv. Sånn i tilfellet det er noe alvorlig å snakke om.. om du skjønner
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-11-06, 14:28 #14
Kjenner fler som har fått opphold som har lavt stoffskifte. Nå har disse, og jeg også overvektsproblemer så hvor mye det har hatt innvirkning på opptak d vet jeg ikke. Synes det er en slitsom sykdom, så jeg personlig synes at et sånt opphold hadde vært bra uansett vekt. Når det gjelder prøveresultater så har jeg bestandig fått disse lest opp av legesekretæren på mitt faste legekontor uten noe problem, men de på sykehuset ville ikke gi meg noe resultat.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
09-11-06, 14:53 #15
Her er forresten blodprøveresultatene. Noen som kan fortelle hva de er?
Hvite blodlegemer 9,2
Diff L28
G68
Kvant. Iga 2,77
Tissue 0,4M
Sr 3
Legen min er ikke tilbake før mandag så det er først da han ev. ringer meg. Er utålmodig og nysjerrig :(
Joda, skjønner at alle har ikke godt av å vite resultatene. Men samtidig er ju de i dilemma hvis de ikke vil fortelle, for da kan man ju bynne å lure .........om det er noe farlig.
Lurer på om de har klare rettningslinjer i hele tatt?
Håpet mitt stiger ang. opptreningsenter når æ hører at det er flere som har fått det!
-
09-11-06, 20:33 #16
Når det gjelder prøvesvar så kan de gis av legekontoret forde en der kjenner pas som kanskje står der fysisk eller at en kjenner stemmen.
Jeg jobber på sykehuset og oppgir aldri prøvesvar. Jeg har ikke lov til det fordi jeg ikke kan vite hvem som ringer det kan være hvem som helst som utgir seg for pas. Ikke så veldig sannsynlig da, men det er slik reglene er og veldig dumt om en har gitt opplysninger til feil person.
-
09-11-06, 22:50 #17
kvant IgA tar man for å se om pasienten har IgA-mangel, ca 10 % har det og da har de vanlige cøliaki-prøvene ingen mening. Da måler man IgG av samme prøver.
Tissue transglutaminase IgA er en vanlig cølakiprøve, samt antigliadin IgA. ANti-endomysium er en veldig følsom test men av en eller annen grunn blir den ikke tatt. (leste at den må kjøres/tolkes av eksperter, mens enhver idiot kan kjøre de andre prøvene)
Det fins altså 6 cøliaki-prøver, TtG, antigliadin, IgA, TtGIgG,antigliadinIgG, endomysiumantistoffer. Og i tillegg fins det en de kan ta som avføringsprøve fordi antistoffene fins i tarmen lenge før de dukker opp i blodet. Vet ikke om noen lab i norge som gjør den. Og så forskes det på bedre blodprøver. Og 10-20% vil aldri få utslag på blodprøvene men legene tror bare på blodprøver og biopsier.
Akkurat nå ligger ikke referanseomårdene ute på www.furst.no . Kanskje de er på www.capio.no .
-
10-11-06, 01:51 #18
Hei jeg bruker denne linken for å finne ut hva blodprøvene betyr

http://www.helse-sunnmore.no/lab/left.htm
SR er senkningsreaksjon. Den brukes for å se om det er betennelse tilstede i kroppen.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
10-11-06, 10:10 #19
http://www.helse-sunnmore.no/lab/analys ... serologisk ga ingen tall eller referanseområder. Men teksten var ganske opplysende. Får lete videre...
Når man lesre viderer på cøliakisider, så fremkommer det at blodbrøver ike er særlig nøyaktige, at det kan ta mange år før de slår ut, men at de er nøyaktige da, og at det alldid er noen som aldri får positive prøver, og at noen bare får utslag på en prøve. Så en negativ prøve beviser ingenting.
http://www.home.no/notag/dh/ egentlig om DH, men det er en variant av cøliaki
-
10-11-06, 14:14 #20
Takk for linken AnneMa, ser ut som en lettere forståelig side, bare det at akkurat nu så klarer ikke huske en d....! alle de her prøvene går i surr og når det er ikke referanseområder heller, så klarer ikke få pekepinn om noe.
Det er kankje mening med det, at æ ska ikke prøve å tolke selv :(
Men er ju så nysjerrig og utålmodig, så hvis det er noen der som kan si noe om resultatene , så hadde det vært fint.
Æ blir hverken det ene eller andre, tar svarene som de er, amatørtolkninger, og nu håper æ at æ ikke fornærmet noen med det utsagnet. ...
Ellers takk til dokker andre som har svart, det føles godt at noen bryr seg!
Ønske dokker alle en fin helg!
Æ får besøk av dattra og samboeren hennes og av stesønn, og har nesten en julefølelse i meg! Har faktisk klart å planlegge middag til søndag og det blir ribbe! Også ska datteren min servere en rypemiddag imorra. Og mann min ska støvsuge
og æ? ska se på
Lignende tråder
-
Kan ikke gå mer ned i vekt uansett hva jeg gjør....
Av dordi i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 19-05-10, 19:31 -
Hva gjør man med de som ikke skjønner seg på hypotyreose?
Av Thomas W H i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 12Siste melding: 18-10-08, 21:23 -
Pasienter med TSH under 10 har ikke hypotyreose ( fra en endokrinolog)
Av cathrin i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 22Siste melding: 11-10-07, 16:23 -
de gjør det ikke lett for oss å unngå karbohydrater nei...
Av Lissa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 2Siste melding: 07-11-06, 13:57 -
ny med sykdommen
Av grynet i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 19-04-06, 20:43
Svar med sitat
Bokmerker