Viser søkeresultater 1 til 10 av 54
Threaded View
-
08-11-06, 12:16 #25
Tak skal du ha`
Opprinnelig skrevet av baremei
Med hensyn til "dosestabilitet" er jeg stort set ret ligeglad med, sålænge det drejer sig om mindre forskelle.... "Halveringstiden" er så lang, at det ikke vil medføre bratte fald eller stigninger i kroppen. Desuden, selv en super rask kirtel producerer varierende mængder af hormoner hver dag. Nogen dage er det så det passer til f.eks. ekstra belastninger, andre dage mindre, ved mindre behov. Og så er der alle de andre gange, hvor andre faktorer midlertidigt påvirker mængden af det dannede hormon(er), lidt op eller lidt ned, uden at vi ligefrem falder døde om af den grund.
Havde kroppen derimod reageret straks på selv de mindste afvigelser - havde det så været en helt anden sag.
Det jeg har besluttet mig for at anvende som en reference til, hvor meget eller hvor lidt jeg skal bruge af Armour - er helt og holdent mit eget velbefindende. Dvs. har jeg det fint og trives - skal ingen kommer og rode med doseringen. Jeg er helt sikker på, at jeg vil kunne mærke om jeg indtager nok eller for lidt, og så vil jeg selv regulere derefter.
Dengang jeg var dum nok til at lytte til sagkundskaben - havde jeg det faktisk herligt og stortrivedes indtil.... dagen efter operationen. Jeg har aldrig siden genvundet den grad af trivsel jeg havde oplevet før operationen og derfor, havde jeg dengang vidst hvad jeg ved i dag - havde jeg bare sagt til lægerne, at jeg lever gerne med mit lidt forhøjet stofskifte indtil jeg evt. begynder at mistrives og/eller mærke andre ulemper.... SÃ… kan vi snakke business, men ikke et sekund før. Desværre var jeg ikke så smart dengang :( .
Nogen her (baremei eller nora?) spurgte til mine tal og jeg glemte vist nok at svare.... Det gør jeg så nu: jeg aner ikke hvad mine tal er
For nogle år siden havde jeg meldt mig ud af "samfundet" i protest mod at blive mistroet og ikke respekteret. Desforinden havde mine tal altid ligget i underkanten, men dog fortsat indenfor normen.... og dette er jeg blevet ganske enkelt træt af at høre på! For en ting var deres forp...de tal, og en helt anden ting var, den elendighed jeg lever med, selv om tallene siger det modsatte. Og efter snart 30 år med lavt stofskifte, behøver jeg hverken læger eller laboranter til at fortælle mig noget som helst. Istedet lytter jeg bare indad og ved hvad der foregår.
Dette er ikke noget jeg vil anbefale nogen som et eksempel til efterfølgelse... overhovedet ikke. Men bare for mit eget vedkommende er jeg nødt til at tage et standpunkt og holde fast ved det, da det mange gange tidligere havde vist sig at hvis jeg bøjer af - hævner det sig på mig og de sølle rester af mit helbred, mens "de kloge" kan bare gå på´golfbanen og ha`det lige så godt, uanset om jeg samtykker eller nægter at modtage en vejledning jeg i forvejen, ikke længere tror på. Jeg er blevet enig med mig selv, at jeg er ekspert på mig og det er jeg faktisk også. Jeg krænger ikke længere sjælen ud for stivstikkere til læger, der hellere vil pleje deres begrænsninger end deres patienter.
Uha da da.... sikken svada
Hvordan mon kunne jeg komme så langt på afveje med dette indlæg? Du må have trigget et eller andet - baremei
Vi "snakkes"
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Ulike medikamenter for lavt stoffskifte ?
Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 29-01-09, 11:16

Svar med sitat

Bokmerker