Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
De produserer selv? Og kaller det Armour? Lager de på lisens, da? Eller heter det noe annet? Og hva med dosestabilitet? Kan de garantere det?

Og Marianne bruker jo 2 1/2 grain om dagen - det er jo 150mg, er det ikke? Må jo bli forfryktelig dyrt? Her hjemme får man i hvertfall 2grains hos Vitusapotekene, koster 456,- for 100stk. (om jeg husker riktig).
Hej Søde

Jeg kan ikke endnu svare på dine spørgsmål..... har lige fået besked om, at det kan lade sig at gøre.... og vil undersøge detaljerne personligt. I løbet af et par dage vil jeg køre over til dem og forhøre mig om alt...

En ting er i hvert fald sikker - dette er et af de mest respekterede apoteker i DK, vist nok det eneste der også udfører specialopgaver og hvis de kalder et produkt for Armour er jeg ret sikker på, at det også er det.

Jeg har rettet et forespørgsel til netop dem fordi jeg hørte fornyligt, at dette apotek også har produceret dette præparat før Eltroxin blev "moderne". Så det er ikke noget nyt for dem.

Med hensyn til styrken - må jeg indrømme, at jeg er tilfreds med at de ikke er stærkere - for på denne måde kan jeg evt. selv prøve mig frem til den rette dosis, så jeg ikke pludseligt står og bliver "febrilsk", hvilket jeg havde oplevet med L-tyrosin aminosyren.

Det er min hensigt, meget snart at udskifte Eltroxin med Armour og se om det vil virke bedre på mig end de sidste 27-28 års virkningsløs Eltroxinbehandling, der stille og roligt fører mig frem til pseudodemens i utide eller noget lignende handicap.... Specielt de sidste 5-6 år begyndte jeg tydeligt at mærke, at jeg "visner" væk og kan mindre og mindre til jeg nu faktisk ikke kan andet end at gå på job og sove, nærmest på skift og uden at der er det mindste overskud til andet.... selv personlig hygiejne kan virke som en uoverstigelig udfordring på de (mange) dårlige dage.

Jeg har nu gennem mange år indtaget 100 mcq Eltroxin om dagen og skal til at finde ud af, hvor lidt/meget Armour skal jeg starte med.... Jeg ved, at jeg ingen hjælp til at finde ud af det kan få af min læge.... for det bliver ikke en speciallæge jeg skal ud og slås med! Ikke på vilkår. Huslægen kan jeg nemmere håndtere, uden straks at føle trang til at rive hovedet af hende. Det har jeg nemlig når jeg møder endokrinologerne, jeg intet (længere) har til overs for og ser rødt når jeg ser sådan een!

Med hensyn til Mariannes behov - da mener jeg faktisk, at det er meget fint, at vi nu ved at man kan få dette middel her i DK. Om ikke andet så hvis der sker noget om man "bare" skal have det her og nu. Jamen, så må det være skønt, ikke at stresse sig selv og kunne skaffe sig emergency-forsyning indtil der kommer noget igen fra den sædvanlige leveranadør.

Jeg kom til at "lyde" overlykkeligt fordi jeg faktisk slet ikke regnede med det og var allerede godt i gang med at bekymre mig om eller hvor kan jeg skaffe det fra til mig selv....

Juhuuu.... måske vil det altsammen lysne alligevel