Sitat Opprinnelig skrevet av nora
Det er en høring på gang, vet ikke helt til hva men legeforeningen har uttalt seg:
http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=107730
Sitat Opprinnelig skrevet av legeforeningen
Vi registrerer en økende grad av egenbehandling hos våre pasienter med medikamenter kjøpt i utlandet og over internett. Behandling startes opp før det er foretatt en medisinsk vurdering av symptomene og dette kan føre til feil behandling, overbehandling og forsinket diagnostisering av alvorlige sykdommer. For pasienter som bruker flere medikamenter, kan det forekomme interaksjoner mellom legemidlene og dermed symptomer som legen ikke har kjennskap til. Det er også en risiko for å motta et forfalsket legemiddel av dårlig kvalitet.
Hmm.... det er bare det sædvanlige :evil:

For nogle hundreder år siden har man brændt "hekse" (kloge koner) med henvisning til at de var farlige for deres omgivelser.... Dengang var det munkene, der var lige ved at komme på banen som "helbredere" og man ville udrydde "konkurrenterne" med alle midler...

I dag er det bare skrækkeligt ( ), at patienterne i yderste nød begynder at behandle dem selv.... Så istedet for at spørge sig selv om hvorfor dette sker - vælger legeforeningen istedet at spilde tiden med at "gå i politik" og forsøge at ødelægge de opgivede patienter en gang til!

Jeg er bare så harm, som man kan være :evil: Må indrømme, at for mit eget vedkommende har jeg ikke det mindste tilbage af respekten for lægestanden. Og specielt er jeg vred når jeg hører om læger, der "politiserer", "varetager samfundets økonomi" eller andet stads, der ikke har det mindste at gøre med at ofre alt for den patient, der har søgt lægen i yderste nød. Dette svigt rangerer i min optik på linie med incest.... vi er syge, vi har brug for lægehjælp,men alt hvad mange af os får er.... fingeren! Selv om det er OS, der har betalt de lange uddannelser til læger - vi i dag svigtes af