Viser søkeresultater 21 til 29 av 29
Tråd: lavt stoffskifte
-
25-10-06, 22:01 #21
Boken heter: "Thyreoideasykdommer, årsaker, diagnostikk og behandling", av Sylvi Aanderud og Trine Bjøro. ISBN: 82-00-42003-5.
-
25-10-06, 22:15 #22
Thyreoideasykdommer Aanderud Bjøro skulle holde
-
26-10-06, 09:02 #23
Jeg har lenge hatt planer om å kjøpe boken Thyreoideasykdommer Aanderud Bjøro. Det har vært min favoritt til nå. Men har ikke kommet så langt. Her i byen kan man låne den på biblioteket.
Tror jeg får låne den en gang til
Takk Nora.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-11-06, 12:04 #24
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2006
- Meldinger
- 7
Hei igjen!
Har blitt litt bedre siden sist, men i dag er formen nede igjen. Er det noen av dere som har blitt kvalme er levaxin?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-11-06, 17:21 #25
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2006
- Meldinger
- 7
jeg tror legen mener at jeg ikke bør bruke medisiner allikevel fordi det ikke synes på TPO ??
Han ringte meg... hva synes dere ???????For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-11-06, 17:55 #26baremei Gjest
Nå måtte jeg bla tilbake, og jeg blir nok en gang sjokkert over legers ignoranse på de mest elementære ting.
Dine blodprøver tilsier en doseøkning. Det er INGEN tvil om det: TSH er mye høyere enn den skal være når man tar tyroxin, og din FT4 skrubber helt nederst. Anti-TPO eller ikke har absolutt ingenting med saken å gjøre. Noen har det, andre ikke, hypo kan man være like fordømt.
Jeg begynner å få et mantra: BYTT LEGE!
Du blir uforsvarlig behandlet og kan få det mye bedre med optimal dosering. Da vil TSH mest sannsynlig havne mellom 0,5 og 1,5, og FT4 bør ligge i øvre tredel av referanseområdet. Da tenker jeg formen blir en annen, jeg. Og gjør den ikke det bør du vurdere alternativer - tilskudd av T3 (Liothyronin) eller Armour.
Ikke gi deg - det er legen som tar feil.
-
02-11-06, 19:03 #27
Noen her spør om kvalme. Jeg har blitt kvalm og hatt hodepine da jeg var overdosert.
-
03-11-06, 07:52 #28
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2006
- Meldinger
- 7
Tusen takk for svar !!!
Opprinnelig skrevet av baremei
Jeg blir så LEI meg av at det skal være så vanskelig. Jeg føler meg bedre nå etter jeg begynte med tyroxsin :(
Jeg har vært hos 2 leger. Hun første sa at jeg hadde psykiske problemer fordi jeg begynte å gråte da jeg var hos henne (har slitt med dette LENGE så det er klart det går inn på meg å snakke om detr når man ikke blir tatt på alvor!!!!)
Han siste ga meg levaxin ENDELIG! Men nå tror jeg ikke at jeg får gå på det mer. :(For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
03-11-06, 09:39 #29baremei Gjest
Da må du bytte legen igjen. Og igjen. Og igjen. Hvis nødvendig.
Lignende tråder
-
Sterk mistanke om at jeg har utviklet lavt stoffskifte
Av Maja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 71Siste melding: 28-04-12, 10:29 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Kan jeg ha lavt stoffskifte.
Av Godis i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 65Siste melding: 23-03-07, 21:17 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker