Viser søkeresultater 11 til 20 av 111
Tråd: Søvn og stoffskifte
-
28-10-06, 14:28 #11
Når jeg har gode dager så er jeg nattemenneske di lux.Elsker å sitte oppe til både 2og 3 i uke dagene,og gjerne for meg selv,det finnes ikke bedre ro en på natta.
Står opp med ungene og går på jobb kl 10-15,lager mat og sover til sånn ca 19.30.Sånn er ca mine gode dager.innimellom er det div aktiviteter som jeg må tvinge meg med på(sånn barne idrett osv)
På dårlige dager/uker og månder er jeg nokså mye i soveland døgnet rundt--noe jeg er i nu
Tror nok det her med soving er nokså diverse hos oss med hypo,eller
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
29-10-06, 01:35 #12
Jeg har hatt forsinket søvnfasesyndrom fra barnsben av. Døgnrytmen er helt på tur, men jeg har skjønt at det henger sammen med formen også i løpet av døgnet. Og årstiden. Fra jul og utover er jeg skikkelig ille. Kan bli noe bedre i september og et stykke fram.
Får ikke sove om natta, uansett hvor tidlig jeg har stått opp, og om jeg evt nesten ikke har sovet på et år. Har forsøkt.... Slumret kun fra 02.00-05.00 i et par år. Helt grusomt. Er det rart en blir syk?
Men en liten trøst: Hørte på radioen for ikke så lenge siden at A-mennesker hadde en genfeil. Det var det jeg visste! Bare trist at hele systemet er bygd opp etter disse mutantenes velbefinnende
Forresten, Melatonin og dagslyslampe kan hjelpe litt, sikkert forskjellig fra menneske til menneske."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
31-10-06, 00:43 #13
Det høres helt ut som du beskriver meg, Lissa. Men jeg har ikke fått noen diagnose hverken av det ene eller det andre. :(
-
02-11-06, 23:41 #14
Jeg pleier og være oppe til 2 eller 3 jeg og står opp kl 10 eller 11 uff jeg vet jeg må snu for det er ikke bra :,(
Så ikveld ska jeg komme meg i seng nå straks etter denne mail litt tidligere enn vanlig he he
Men er det sånn at når man har lavt stoffskifte er man våken først langt på natt og trøtt om dagen ?
Vet noen hvorfor man tørker ut assa jeg drikker men kansje for lite jeg vet ikke hender er grå og knusk tørre og tungen som legen sa var Sahara Tørr og jeg hadde noe sopp der så jeg må bruke noe og skylle munnen med og svelge etterpå det går greit men føler meg tørr for det uff :,(
Jeg håper få bedre døgnrytme selv og vil ivertfall prøve på det
GODHELG KOS TIL ALLE HER PÃ… FORUMET DERE ER ALLE FINE MENNESKER
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
03-11-06, 11:01 #15
Jeg samtykker; også her er man kvikk og opplagt etter klokken 20, og det er da klesvask og annet småplukk blir unnagjort!! Har ikke sjans til å f.eks vaske gulv rett etter frokost, da er jeg døsig, skal jeg gjøre noe fornuftig må det være lett mosjon, eller teoretiske oppgaver som papirarbeid eller lignende.. Fysiske tak tas på kvelden, etter middag og noen timers døsing!
(men alt dette har blitt bedre den siste tiden, etterhvert som behandlingen har begynt å virke)
Lilja, hendene mine er akkurat likedan.. body shop har en nydelig fet hemp-krem! Sølvaktig stor tube. Eneste som har funket for meg, og jeg har prøvd MYE opp gjennom årene. Tror også det hjelper å bruke hansker når man er ute i kulda, dette er ikke jeg flink til, me man bør, for å redusere klimaendringene når man er inne/ute, som er årsaken til uttørringen.. Parfymen i håndsåpe o.l. er også med på å tørke ut.
-
04-11-06, 08:45 #16
Jeg har det også på samme måte. Det med døgnrytme er vanskelig å gjøre noe med. Om jeg har noe jeg må gjøre klarer jeg å få en slags rytme. men med det samme jeg får sjanen er jeg oppe halve natten. ;)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-11-06, 10:01 #17
Samme her.
Har tenkt om det er fordi at da er det "lov" å være sløv, det er ikke så mye som forventes av meg på nattetider?
Også er det ju så deilig stilt og rolig!
-
04-11-06, 10:46 #18
Hmmm.... jeg har selv tænkt over, hvad er det der gør, at jeg trives bedst om natten. Jeg plejer at sige, hvis nogen spørger - at når de fleste andre sover er der fred og ro i "luften" og man kan tænke sine egne tanker til ende og holde styr på det man er i gang med uden hele tiden at blive afbrudt.
Opprinnelig skrevet av hanne
Om dagen er der så meget andet, man på en gang skal forholde sig til, at nogen gange går der kaos i tingene og man er nødt til at opgive eller udsætte noget af det man er ved at gøre.
Jeg har prøvet at træne min opmærksomhed til en bedre indsnævring, så jeg ikke hele tiden er opmærksom på for meget på en gang.... men det lykkes kun sjældent. Måske er det en slags typisk "kvindeting", at man skal holde øje med alt og stofskiftesygdommen gør, at man ikke altid kan magte en "multitaskning" og kortslutter tidligere end andre? Bare en tanke.
Tak og i lige måde
Opprinnelig skrevet av Lilja
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-11-06, 11:54 #19
Anisa, vi skulle vært menn med tunnelsyn
.
Bare en ting om gangen
-
06-11-06, 13:34 #20
jeg er lik som "skaye". men ei jevnaldrende venninne av meg - også med lavt stoffskifte sovner bare hun legger hodet på puta.
folk er forskjellige, men felles er at alle trenger mer søvn:=)
men: en søvnforsker sa i dagbladet at folk generelt opplever søvnen som sårligere enn den egentlig er, og at mye av grunnen er den evige frykten for å ikke få nok søvn.
etter jeg leste dette ble jeg faktisk mer rolig innstilt, og blir ikke så fra meg hvis jeg sover dårlig. jeg prøver heller å tenke at "neste natt sover jeg bare bedre"..selv om ikke det alltid skjer da
men jeg er blitt mindre stressa, og innbiller meg selv at søvnen er bedre enn jeg tror
Lignende tråder
-
THS-verdier og sliter med søvn
Av Lotta i forumet TSHSvar: 21Siste melding: 11-11-08, 18:37 -
Hva skjer? Rotfylt tann, Armour, temp, søvn
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 02-10-07, 00:51 -
Søvn ?
Av Lilja i forumet SøvnSvar: 4Siste melding: 01-09-06, 09:09 -
Søvn og søvnsykdommer..
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 12-06-06, 14:29 -
ALkohol og søvn!
Av i forumet SøvnSvar: 3Siste melding: 11-07-05, 12:44